یمانی آل محمد، امام احمد الحسن (ع) فرمود: برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى (ع) سؤال کنيد ، از رسول خدا (ص) و ائمه (ع) درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟ آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟ آيا از آن قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم (ع) را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى (ع) شد؟ و چه کسانى با نوح و هود و صالح و شعيب و موسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟ اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد : ﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند … 67 سوره ی احزاب

در باب تصدیق رویای صادقه در رابطه با یمانی (ع) و امام مهدی (ع) بر طبق قرآن کریم برای آنانی که احادیث اهل بیت (ع) را ضعیف می دانند

در شبکه ماهواره ای (سحر) از شیخ علی کورانی درباره ی این روایت سوال شد :

-(از ابی بکر حرمی ، می گوید : من و ابان بر ابی عبدالله (ع) وارد شدیم و آن ، وقتی بود که پرچمهای سیاه از خراسان ظاهر شده بود . از امام (ع) پرسیدیم : نظر شما درباره این علامت چیست؟
ایشان فرمودند : داخل خانه هاتان بنشینید ، اگر دیدید ما بر شخصی جمع شدیم، آنگاه با اسلحه به سوی او بروید).

و آن شخص گفت : ما می دانیم کسی که با شمشیر قیام می کند امام (ع) یا نماینده خاص وی (ع) می باشد،و ائمه تا امام حسن عسکری (ع) همه شان وفات یافته اند،وظاهرا اجتماع آنان (ع) بر صاحب حق جز از طریق رویا امکان پذیر نمی باشد،پس آیا این رویاهایی که عده زیادی از مردم در آن،رسول خدا (ص) و حضرت زهرا (ع) و ائمه (ع) را دیده اند و معصومین (ع) به آنها گفته اند : سید احمدالحسن (ع) حق است،آیا اجتماع آنان بر صاحب حق،محسوب می شود و نتیجتا واجب می شود که سید احمدالحسن را یاری کنیم؟.

شیخ علی کورانی پاسخ داد : منظور از (تجمعشان) که امام (ع) فرمودند،تجمع اولاد فاطمه (ع) است و آنها سادات هاشمی هستند.
سبحان الله! گویی که شیخ علی کورانی نمی داند که عده زیادی از سادات هاشمی،امام (ع) را یاری نمی کنند،همانطور که در روایات آمده است،و این فقط یک نمونه از آن روایات است :

-(ابوخالد کابلی می گوید هنگامی که علی بن الحسین (ع) از دنیا رفت ، بر امام باقر (ع) وارد شدم و به ایشان عرض کردم : فدایت شوم،خودت بهتر می دانی که چقدر به نزد پدرت می رفتم و چقدر او را دوست می داشتم و چقدر از مردم کناره می گیرم؟
ایشان فرمودند : راست گفتی ای اباخالد ، چه می خواهی؟.
گفتم : قربانت گردم،پدرت،صاحب امر را چنان برایم توصیف کرده است که اگر در راه او را ببینم دستش را می گیرم؟
فرمودند : پس چه می خواهی ای اباخالد؟
گفتم : می خواهم نامش را برایم بگویی تا اینکه او را به نامش بشناسم؟
فرمودند : به خدا ای اباخالد سوال مشکلی از من پرسیدی و از چیزی پرسیدی که تا به حال درباره ی آن با کسی صحبت نکرده ام و اگر با کسی دیگر درباره ی آن صحبت کرده بودم به تو نیز می گفتم ، و از چیزی سوال کردی که اگر فرزندان فاطمه آن را بشناسند به شدت طمع می کنند که او را قطعه قطعه کنند!) (غیبته نعمانی : 289)

و شیخ علی کورانی پاسخش را اینگونه ادامه داد : نمی توان بر ظن و گمان اعتماد کرد.
ظاهرا،دیدن معصوم (ع) در خواب،در نزد شیخ علی کورانی،فقط افاده ظن و گمان می کند!

پناه بر خدا! آنها جستجو کردن حقیقت را هدف راه خود قرار نمی دهند،بلکه می خواهند این موضوع را به هر طریقی و دلیلی که هست تکذیب کنند هر چند که خودشان هم آن را قبول نداشته باشند،این در حالی است که مساله امام مهدی (ع) ارتباط محکمی با رویا دارد همانطور که از روایت سابق روشن شد.
و همانطور که امام رضا (ع) بیان می فرماید :

-(بزنطی می گوید : از امام رضا (ع) درباره ی رویا سوال کردم،ایشان (ع) ساکت شدند و سپس فرمودند : ما اگر به شما هر آنچه را که می خواهید بدهیم برای شما شر می شود و گردن صاحب این امر (ع) را می گیرند) (قرب الاسناد 380)

واضح است که امام (ع)،رویا را با صاحب الامر در ارتباط می داند و با تمام این دلائل،اینان می خواهند این دلیل ملکوتی بزرگ یعنی رویا را نادیده بگیرند و آن را باطل بدانند،رویایی که قرآن و رسول خدا (ص) و ائمه (ع) آن را تصدیق کرده اند.

و اما آیات قرآن :

-پادشاه گفت: «من در خواب دیدم هفت گاو چاق را که هفت گاو لاغر آنها را می‌خورند؛ و هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشکیده؛ (که خشکیده‌ها بر سبزها پیچیدند؛ و آنها را از بین بردند.) ای جمعیّت اشراف! درباره خواب من نظر دهید، اگر خواب را تعبیر می‌کنید!» (43 یوسف)

-(او به زندان آمد، و چنین گفت:) یوسف، ای مرد بسیار راستگو! درباره این خواب اظهار نظر کن که هفت گاو چاق را هفت گاو لاغر می‌خورند؛ و هفت خوشه تر، و هفت خوشه خشکیده؛ تا من بسوی مردم بازگردم، شاید (از تعبیر این خواب) آگاه شوند!(46 یوسف)

-هنگامی که با او به مقام سعی و کوشش رسید، گفت: «پسرم! من در خواب دیدم که تو را ذبح می‌کنم، نظر تو چیست؟» گفت «پدرم! هر چه دستور داری اجرا کن، به خواست خدا مرا از صابران خواهی یافت!»(102 صافات)

-و دو جوان، همراه او وارد زندان شدند؛ یکی از آن دو گفت: «من در خواب دیدم که (انگور برای) شراب می‌فشارم!» و دیگری گفت: «من در خواب دیدم که نان بر سرم حمل می‌کنم؛ و پرندگان از آن می‌خورند؛ ما را از تعبیر این خواب آگاه کن که تو را از نیکوکاران می‌بینیم.»(36 یوسف)

-(به یاد آور) زمانی را که به تو گفتیم: «پروردگارت احاطه کامل به مردم دارد؛ (و از وضعشان کاملاً آگاه است.) و ما آن رؤیایی را که به تو نشان دادیم، فقط برای آزمایش مردم بود؛ همچنین شجره ملعونه [= درخت نفرین شده‌] را که در قرآن ذکر کرده‌ایم. ما آنها را بیم داده (و انذار) می‌کنیم؛ اما جز طغیان عظیم، چیزی بر آنها نمی‌افزاید!»(60 اسراء)

-او را ندا دادیم که: «ای ابراهیم! آن رؤیا را تحقق بخشیدی (و به مأموریت خود عمل کردی)!» ما این گونه، نیکوکاران را جزا می‌دهیم!(104 و 105 صافات)

-و همچنین به مریم دختر عمران که دامان خود را پاک نگه داشت، و ما را از روح خود در آن دمیدیم؛ او کلمات پروردگار و کتابهایش را تصدیق کرد و از مطیعان فرمان خدا بود!(12 تحریم)

و کسانی که رویا را تکذیب و آن را خوابهای پریشان نام نهادند را مذمت می کند :

-گفتند: «خوابهای پریشان و پراکنده‌ای است؛ و ما از تعبیر این گونه خوابها آگاه نیستیم!»(44 یوسف)

و خدای سبحان و بلند مرتبه برای مومنان شهادت داد و خود را برابر کفار به عنوان شاهد قرار داد و از بهترین راههایی که مردم به عنوان شهادت خدا می شناسند رویا است.

-و (به یاد آور) زمانی را که به حواریون وحی فرستادم که: «به من و فرستاده من، ایمان بیاورید!» آنها گفتند: «ایمان آوردیم، و گواه باش که ما مسلمانیم!»(111 مائده)

-بگو: «بالاترین گواهی، گواهی کیست؟» (و خودت پاسخ بده و) بگو: «خداوند، گواه میان من و شماست؛(19 انعام)

-آنها که کافر شدند می‌گویند: «تو پیامبر نیستی!» بگو: «کافی است که خداوند، و کسی که علم کتاب (و آگاهی بر قرآن) نزد اوست، میان من و شما گواه باشند!»(43 رعد)

-بلکه می‌گویند: «این آیات را بر خدا افترا بسته است!» بگو: «اگر من آن را بدروغ به خدا نسبت داده باشم (لازم است مرا رسوا کند و) شما نمی‌توانید در برابر خداوند از من دفاع کنید! او کارهایی را که شما در آن وارد می‌شوید بهتر می‌داند؛ همین بس که خداوند گواه میان من و شما باشد؛ و او آمرزنده و مهربان است!»(8 احقاف)

-بگو: «همین کافی است که خداوند، میان من و شما گواه باشد؛ چرا که او نسبت به بندگانش آگاه و بیناست!(96 اسراء)

-ما بهترین سرگذشتها را از طریق این قرآن -که به تو وحی کردیم- بر تو بازگو می‌کنیم؛ و مسلّماً پیش از این، از آن خبر نداشتی! / (به خاطر بیاور) هنگامی را که یوسف به پدرش گفت: «پدرم! من در خواب دیدم که یازده ستاره، و خورشید و ماه در برابرم سجده می‌کنند!» (3 و 4 یوسف)

و در این آیات تدبر کن تا بدانی چه کسانی رویا را تکذیب کردند.
خداوند متعال می فرماید :

-حساب مردم به آنان نزدیک شده، در حالی که در غفلتند و روی گردانند! / هیچ یادآوری تازه‌ای از طرف پروردگارشان برای آنها نمی‌آید، مگر آنکه با بازی (و شوخی) به آن گوش می‌دهند! / این در حالی است که دلهایشان در لهو و بی‌خبری فرو رفته است! و ستمگران پنهانی نجوا کردند (و گفتند): «آیا جز این است که او بشری همانند شماست؟! آیا به سراغ سحر می‌روید، با اینکه (چشم دارید و) می‌بینید؟! / (پیامبر) گفت: «پروردگارم همه سخنان را، چه در آسمان باشد و چه در زمین، می‌داند؛ و او شنوا و داناست!» / آنها گفتند: «(آنچه محمّد (ص) آورده وحی نیست؛) بلکه خوابهایی آشفته است! اصلاً آن را بدروغ به خدا بسته؛ نه، بلکه او یک شاعر است! (اگر راست می‌گوید) باید معجزه‌ای برای ما بیاورد؛ همان گونه که پیامبران پیشین (با معجزات) فرستاده شدند!» (1-5 انبیاء)

پس خدای سبحان در قرآن کریم رویاهای زیادی را برای ما حکایت می کند و همه آنها صادقه هستند که بعضی از آنها را انبیاء دیده اند و بعضی را فراعنه و بعضی را … و بعضی را …

و ابراهیم (ع) رویا را تصدیق می کند،و فرعون رویا را تصدیق می کند و مادر موسی رویا را تصدیق می کند و مکه سبا رویا را تصدیق می کند زیرا که او به وسیله رویا فهمید که نامه سلیمان (ع) نامه پرارزشی است و … و … و خدای سبحان و بلند مرتبه آن را بهترین داستان ها نامیده است،پس این چه افکاری است که شما دارید!؟ و چگونه مردمی هستید و چگونه به جائی رسیدید که به وسیله تکذیب کردن رویا، با مادر گراهایی که به خدا ایمان ندارند همراه و همسو شده اید؟!

صفحه ی 13 تا 20 کتاب (نصیحتی برای طلاب و حوزه ی علمیه و هرکس که طالب حق است) سید احمدالحسن ع وصی و فرستاده امام مهدی ع

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: