یمانی آل محمد، امام احمد الحسن (ع) فرمود: برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى (ع) سؤال کنيد ، از رسول خدا (ص) و ائمه (ع) درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟ آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟ آيا از آن قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم (ع) را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى (ع) شد؟ و چه کسانى با نوح و هود و صالح و شعيب و موسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟ اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد : ﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند … 67 سوره ی احزاب

توضیح تفسیر قرآن از لسان اهل بیت ع :

اعراض و دوری ، یا به کم مطالعه کردن قرآن و تفسیر و تدبر در معانی و قصور در کنکاش در قرآن و سنت پیامبر و آل معصومین (ع) است.

اما قرآن را بدون در نظر گرفتن روایات معصومین تفسیر کردن و با توجه به قواعد نحوی و فلسفی در تفسیر ، که قسمت اعظم آن استقرائی و لاف بوده ، نزاع و کشمکش آن بی نتیجه مانده و بی نتیجه خواهد ماند.

و نیز تفسیر کردن قرآن طبق هواهای نفسانی افراد ، که در نتیجه همه در صدد هستند که قرآن را طبق هوای نفس خود تفسیر کنند.مثلا فلان شخص هوای نفسش بر ترس و خضوع در برابر طاغوت منطبق شده و به همین دلیل در قرآن دعوتی برای جهاد با طاغوتهای مسلط بر این امت پیدا نمی کند ، بلکه اطاعت آنها را واجب دانسته و تقیه را بی حد و مرز می داند.و مهم این است که خود زنده بماند ، حتی اگر از اسلام چیزی جز اسمش باقی نماند.و چون اون شهوات خود را می پرستد ، درقرآن دعوت به زهد در این دنیا نمی بیند ، بلکه در آن ، دعوت به سیر شدن شهواتش از اموال مسلمین را می باید ، همان اموالی که او را به عنوان امین بر آن قرار دادند ، وی می گوید چه کسی زینت خدا را حرام کرده؟! و نمی گوید که بسیاری از احبار و راهبان یا علمای بی عمل و همدستان آنها اموال مردم را به باطل می خورند.

و به دلیل اینکه او از پیروان ابلیس ، امام متکبران است ، در قرآن دعوتی برای تواضع پیدا نمی کند . بلکه در آن فراخوانی جهت تکبر بر ضعفای مومنین ، و تحقیر و کوچک شمردن آنها می یابد.

و این چنین است که آنها قرآن را بر هواهای نفسانی خود حمل می کنند ، و هدایت را بر هوای نفس می یابند . و نیز قرآن را بر رای خود تفسیر می کنند : – ( چه بسیارند کسانی که قرآن را تلاوت می کنند در حالی که قرآن آنها را لعنت می کند) همان طور که از ائمه (ع) روایت شده است (مستدرک الوسائل ج4 ص250 ، بحارالنوار ج89 ج184 )

و امیرالمومنین (ع) در وصف قائم و برخورد این امت و علمای آنها در هنگام ظهور می فرماید : (هوای نفس بر هدایت باز می گرداند . بعد از اینکه هدایت به هوا علبه کرده ، رای ها به قرآن باز می گرداند بعد از اینکه قرآن به رای ها بود) (نهج البلاغه بشرح محمد عبده ج2 ص21 ، بحارالانوار ج31 ص 549)

و امام صادق (ع) می فرمایند : (چه بسیار دور است عقلهای مردان از قرآن) (تفسیر العیاشی ج1 ص 18 ، مستدرک الوسائل ج17 ص 335 ، بحارالانوار ج89 ص 111)

امام صادق (ع) همچنین فرمودند : (اگر شخصی جزئی از قرآن را به جزء دیگر منصوب کند کفر ورزیده) (نواب الاعمال ص280 ، بحارالانوار ج89 ص 390)

و امام حسین (ع) فرمودند : (هر کس قرآن را به رای خود تفسیر کند ، اگر درست تفسیر نمود اجر و پاداش نمی گیرد و اگر خطا کرد گناه آن بر گردنش خواهد بود) (تفسیر العیاشی ج1 ص 17 ، مستدرک الوسائل ج 17 ص 337 ، بحارالانوار ج89 ص 110)

امیرالمومنین (ع) فرمودند : (بر حذر باش از اینکه قرآن را به رای خود تفسیر کنی ، بلکه فهم آن را از علما (ائمه ع) بیامور . زیرا آن تنزیل پروردگار است که شبیه کلام بشر است ، در حالی که کلام خدا می باشد.و تاویلش شبیه کلام بشر نیست همانطور که هیچ چیزی از خلقش شبیه او نیست.و همانا کار و فعل حق تعالی به چیزی از افعال و کارهای بشر شباهت ندارد،و چیزی از کلامش شباهتی به کلام بشر ندارد. و کلام خدای تبارک و تعالی صفت است و کلام بشر افعال و کردار آنهاست.پس کلام خدا را با کلام بشر مقایسه نکنید زیرا گمراه خواهید شد و به هلاکت می رسید) (التوحید للصدوق ص 265 ، مستدرک الوسائل ج17 ص 326 ، بحارالانوار ج8 ص 107 ، مصباح البلاغه ج3 ص69)

از امام حسین (ع) که فرمودند : (هر کس از قرآن ، بدون علم صحبت کند ، پس منتظر جایگاه خود در آتش باشد)، مقصود ، علم از خداوند که برای معصومین (ع) است یا آنچه از آنها گرفته شده می باشد.(التوحید للصدوق ص 50 ، وسائل الشیعه ج27 ص 189 ، بحارالانوار ج3 ص223)

((صفحات 44 تا 46 ، کتاب فتنه ی گوساله – قسمت دوم ، نوشته سید احمدالحسن (ع) ، وصی و فرستاده ی امام مهدی (ع) ))

لینک دانلود این کتاب با حجم 1 مگابایت   

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: