یمانی آل محمد، امام احمد الحسن (ع) فرمود: برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى (ع) سؤال کنيد ، از رسول خدا (ص) و ائمه (ع) درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟ آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟ آيا از آن قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم (ع) را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى (ع) شد؟ و چه کسانى با نوح و هود و صالح و شعيب و موسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟ اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد : ﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند … 67 سوره ی احزاب

لشگر سفیانی کدام است؟

لشگر سفیانی به عنوان علامت قطعی ظهور، در اخبار و احادیث به مشخصات ذیل توصیف شده است:

لشگر سفیانی لشگری است جرّار، سیل آسا، عربی، سنی، ضد شیعه، و وابسته به غرب كه برای نابودی شیعه و با شعار دفاع از اسلام و اهل سنت و مشخصاً برای مقابله با تأثیرات و گسترش خروج و انقلابی شیعی كه سالها قبل از ظهور در ایران اتفاق می افتد، با همكاری و پشتیبانی غرب تشكیل شده و به حركت در می آید:

امام باقر ع فرمود: همانا كه خشم و حرص او (سفیانی) بر ضد شیعیان ما می باشد. (غیبت نعمانی، باب١٨، حدیث ٣)

طبق پیشگوئی احادیث ظهور، اختلاف و درگیری در شام یكی از علائم مهم ظهور می باشد، همزمان با قیام فرستاده امام مهدی ع یعنی یمانی ع، قیامی در ناحیه ایران روی خواهد داد، و سفیانی نیز همزمان، شش ماه قبل از ظهور از شام خروج كرده و تمام مناطق آن را تسخیر میكند و بر آن مسلط میشود، در شام قبل از خروج سفیانی حوادث عظیمی مثل اختلاف و درگیری و انقلاب و كشتار و جنگهای خونین و وحشتناك اتفاق میافتد كه به تعدادی از آنها ذیلاً اشاره میشود:

مطابق روایات، شام، کمی قبل از ظهور، دچاراختلاف جنگ و درگیریهای سیاسی پایان ناپذیر می شود، كه این اختلافات و فتنه ها اگر از طرفی فرو كش كرد، از طرف دیگر شعله ور میشود:

امام باقر عليه السّلام از قول امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: از سه چيز به انتظار فرج باشيد. عرض شد: يا امير المؤمنين آن سه چيز كدامند؟
فرمود: اختلاف داخلى كه ميان شاميان افتد و و انقلاب پرچمهای سیاه (عزداران حقیقی امام حسین ع) از جانب خراسان و ترس و اضطراب شدید در ماه رمضان…(الغيبة( للنعماني) / ترجمه فهرى، متن، ص: 294)(1)

در خطبه مخزون منسوب به امیرالمؤمنین ع ، علت سیاه بودن پرچمهای مردم ایران را برپایی هیات عزاداران امام حسین ع (اصحاب بواكی للحسین ع ) ذكر كرده. (2)

و در حدیثی دیگر، امام باقر عليه السّلام فرمود: اى جابر، قائم ظهور نميكند تا [مردم را] در شام فتنه اى فرا گيرد كه بدنبال راه گريز باشند و پس آن را نيابند. (الغيبة( للنعماني) / ترجمه فهرى، متن، ص: 327)(3)

مطابق روایت، اختلافات و جنگ داخلی و انقلاب در «حمص» شروع شده و به غلیان می آید و می جوشد و در دمشق، آتش شعله ور و برافروخته میشود. (4)

و باز مطابق روایت، مخالفین از غرب كمك می خواهند و آنها علیه دمشق متحد میشوند (5)

مطابق روایت، آنها برای حمله به شام از امم (یا سازمان ملل) استمداد یا اجازه میخواهند، پس جواب مثبت میگیرند(6)

مطابق روایت، شــــــام، از طرف غرب، مورد تحریم و محاصره شدید اقتصادی قرار میگیرد(7)

مطابق روایات، قبل از سفیانی، انقلاب و شورشی در مصر و در یمن اتفاق خواهد افتاد.(8)

و در ادامه غربیها همراه نیروهائی از آفریقا و نیروهای سفیانی به آنجا حمله كرده، مردم را سركوب كرده و به نیروهای سفیانی در شام می پیوندند :

مطابق روایات ، بعد از تحریم اقتصادی، جنگ خونین و وحشتناكی را پیش خواهند برد، و در ادامه آن سفیانی، كه خود از غرب می آید و با فرهنگ غربی بزرگ شده و هم پیمان آنها است خروج می كند
یهود و اعراب هم به نیروهای غربی می پیوندند و برای آغاز حمله، غربیها نیروهای شرقی و اعراب را جلو می اندازند.(9)

مطابق روایات، آنگاه نیروهای غربی با حمله شهاب گونه، به طور وحشتناك و مرگ آور حمله را آغاز می كنند. پس مطابق روایت، باید در آن هنگام منتظر سفیانی باشیم.(10)

مولا علی ع فرمود: آنگاه كه برذنهای شهاب گونه (اشاره به موشک و هواپیما) و پرچمهای بنی اصفر( روم ) از مغرب بیایند و شام را اشغال كنند با مرگ سرخ و وحشت زیاد…پس آن هنگام فرزند هند جگر خواره (سفیانی) خروج كند.

امام باقر عليه السّلام كه آن حضرت فرمود: [امير المؤمنين عليه السلام فرمود] هنگامى كه دو نيزه در شام ردّ و بدل شد از همديگر باز نگردد مگر آنكه نشانه اى از نشانه هاى خداوند هويدا شود. عرض شد: يا امير المؤمنين آن نشانه چيست؟ فرمود: زلزلهاى در شام روى دهد كه بيش از صد هزار نفر در اثر آن جان مى سپارد. و خداوند آن زلزله را براى مؤمنين موجب رحمت و براى كافرين عذاب قرار ميدهد و چون اين پيش آمد روى دهد متوجّه سوران مركبهاى سپيد و سياه و گوش (يا دم) بريده باشيد و پرچمهاى زردى كه از مغرب روى مى آورد تا آنكه بشام ميرسد و اين هنگامى است كه بزرگترين ناراحتى و مرگ سرخ روى دهد، و چون چنين شد متوجّه باشيد كه شهركى در دمشق بنام (حرستا) بزمين فرو خواهد رفت، و چون چنين شود، فـــــــــــــرزند هند جگر خوار(سفیانی) از وادى يابس خروج كند تا آنكه بر منبر دمشق بنشيند، و چون اين چنين شود خروج مهدى عليه السّلام را منتظر باشيد.( الغيبة للنعماني / ترجمه فهرى، متن، ص: 360) (11)

نام سفیانی، عبدالله میباشد و مقدمات خروجش با شورشی در حمص و دمشق – دو بخش شام كه امروز كشور سوریه را تشكیل میدهد- و بنابر این ظهور او با انقلاب و شورشی از سوریه آغاز میشود و از طرف ناحیه فلسطین و صحرای خشک (اردن) خروج میكند، او شخصی است که از غرب می آید و لیکن ریاست سرزمین خشک را قبل از ظهور بر عهده می گیرد (12)

و با شعار دفاع از اسلام، احتمالاً دفاع از سنی ها، با جیشی جرار، در مقابل شیعه خروج كرده و مثل سیلی بنیان كن پیش خواهد رفت و هیچ نیروئی جلودارش نخواهد شد.(13)

انشاء الله ادامه دارد….

(1) انتظروا الفرج من ثلاث : فقیل یا امیر المؤمنین و ما هن؟ فقال: اختلاف اهل الشام بینهم.
(2) بشارة الاسلام ص ٨٢ به نقل از بحار ج ٥٣ ص ٨١
(3) قال الباقر ع: یا جابر لا یظهر القائم حتی یشمل الشام فتنة یطلبون المخرج منها فلا یجدونه، نعمانی ب ١٤ ح٦٥.
(4) قال رسول الله ص: ثم یثور بحمص و یوقد بدمشق. فتن ابن حماد حدیث٨٤٠
(5) فیدعو بجماعة من اهل المغرب، فیجتمعون ما لم یجتمعوا لاحد. همان : ح٨٤٠.
(6) و یأتی الامم فیستمدهم علی اهل الشام، فیجیبونه.همان: ح.١٥٢٦
(7) و یوشك اهل الشام ان لا یجبی الیهم دینار و لا مد یمنعهم من ذلك الروم، ملاحم، باب ١٨٧
(8) قَالَ يَخْرُجُ قَبْلَ السُّفْيَانِيِّ مِصْرِيٌ وَ يَمَانِيٌ.، حدیث صحیح از غیبت طوسی ص ٢٧١ و بشارة الاسلام ص٢١٢
(9) و تجمع الیه الیهود جمیعاً و یسیر نحو الشام، مقدمته العصابة المشرقیه معهم اعراب. همان: ح ١٥٢٦
(10) قال امیرالمؤمنین : اذا رأیتم براذین الشهب و رایات الصفر یقبلون من مغرب و یحتلون الشام فى خوف شدید و قتل فجیع فانتظروا ابن اكلة الاكباد من الواد الیابس.
(11) قال امیرالمؤمنین:…..الرایات الصفر تقبل من المغرب حتی تحل بالشام و ذلك عند الجزع الاكبر و الموت الاحمر … فاذا كان ذلك خرج ابن اكلة الاكباد من الواد الیابس.
(12) یقبل السفیانی من بلاد الروم … وهو صاحب القوم. غیبت طوسی/٢٧٨
– ثم یثور ثائر یقال له عبد الله أخبث البریة یشتعل أمره بحمص و یوقد بدمشق و یخرج بفلسطین یظهر على من ناوأه یهلك على یدیه أهل المشرق و دعوته شر دعوة و قتلاه شر قتلى یملك حمل امرأة. ابن حماد از حدیث ١٩٧٥.
(13) لا ترد له رایة حتی ینزل المدینه بجیش جرار بحار٥٢ص٢٥٢و٢٧٣

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: