یمانی آل محمد، امام احمد الحسن (ع) فرمود: برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى (ع) سؤال کنيد ، از رسول خدا (ص) و ائمه (ع) درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟ آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟ آيا از آن قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم (ع) را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى (ع) شد؟ و چه کسانى با نوح و هود و صالح و شعيب و موسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟ اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد : ﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند … 67 سوره ی احزاب

یمانی آل محمد (ص) فرمود :
و من انتظار یاری و نصرت از علمای دین را ندارم و چگونه انتظار یاری از ایشان را داشته باشم در حالیکه امام صادق (ع) در چندین حدیث تاکید فرموده است که بسیاری از علما با زبان و اسلحه به مبارزه با امام مهدی (ع) بر می خیزند ولی به محض اینکه زمام امور به دست امام (ع) می افتد هفتاد تن از بزرگان آنها و سه هزار تن از طلاب تابعشان را به قتل می رساند و چگونه منتظر یاری از جانب ایشان باشم در حالی که امام صادق (ع) می فرماید :
خدا پیروز می کند این امر (برپایی دولت حضرت مهدی ع) را بوسیله کسانی که هیچ نصیب و جایگاهی (در بین مردم) ندارند و هنگامی که امر ما فرا رسد کسی که امروز بت ها را می پرستد از ولایتمان خارج می شود

و منظور از بت ها همچنان که امام صادق (ع) می فرماید : علمای بی عمل هستند و در زمان امام صادق (ع) بتهایی وجود نداشت مگر ابوحنیفه و امثال وی …

و همچنین ایشان می فرماید : اگر قائم (ع) خروج کند کسانی که گمان برده می شد از منتظران قائم (ع) هستند از این امر (ولایت اهل بیت) خارج می شوند و کسانی شبیه خورشید و ماه پرستان وارد این امر می شوند (الغیبه النعمانی ص 172)
و آن کسانی که قائم (ع) را یاری نمی کنند علمای بی عمل هستند با اینکه مردم از ایشان توقع یاری قائم (ع) را دارند.

و چگونه از آنها توقع یاری داشته باشم و ائمه (ع) در احادیث روشن ساختند که سبب تفرقه امت، همین علما هستند . از امیرالمومنین (ع) نقل شده :
ای مالک بن ظمره حال تو چگونه است در زمانیکه شیعه اختلاف پیدا می کنند به این صورت و انگشتان دو دستش را داخل در هم کرد . گفتم : یا امیرالمومنین خیری در آن زمان وجود ندارد ، ایشان فرمود : همه ی خیر در آن زمان است ، قائم ما قیام می کند و هفتاد نفر از آنانی که به خدا و پیغمبرش (ع) دروغ بستند را به قتل می رساند ، سپس خدا مردم را بر یک دین جمع می کند (غیبت النعمانی)

آن کسانی که به خدا دروغ می بندند علمای بی عمل هستند.

امام صادق (ع) فرمودند : آمدن این امر (ظهور مهدی ع) ممکن نیست در حالیکه فلک نچرخد تا جایی که می گویند از دنیا رفته یا به هلاکت رسیده است و بعضی می گویند : به کدام بیابانی رفته است ، گفتم : چرخش فلک چیست ، ایشان فرمودند : اختلاف میان شیعه (بحارالانوار ج52 ص288)

و این فتوایی است که بعضی از علمای شیعه امروز صادر می کنند که پایانی برای غیبت کبری وجود ندارد و هیچ کس هرگز امام عصر (ع) را نمی بیند.
و در حقیقت آنها خواهان ظهور و قیامش نمی باشند برای اینکه ظهورش به معنی پایان مرجعیت ایشان می باشد.همان مرجعیتی که شیعه را به اختلاف کشانده و بین ایشان جدایی افکنده و آنان را پراکنده کرده است.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: