یمانی آل محمد، امام احمد الحسن (ع) فرمود: برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى (ع) سؤال کنيد ، از رسول خدا (ص) و ائمه (ع) درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟ آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟ آيا از آن قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم (ع) را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى (ع) شد؟ و چه کسانى با نوح و هود و صالح و شعيب و موسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟ اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد : ﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند … 67 سوره ی احزاب

397342_3229082365331_1214750209_33663028_698628153_n

اللهم صلِ على محمد و آل محمد الأئمة و المهديين وسلم تسليماً كثيراً.

در وصیت رسول اکرم خواندیم که اوصیاء بعد رسول خدا(ص) دوازده امام و دوازده مهدی می باشند و همچنین ذکر نام تنها سیزده نفر در وصیت شده که اولین ائمه امام علی،حسن، حسین، سجاد………… حسن عسکری، امام مهدی محمد بن الحسن و احمد. اینک روایتهایی که این تعداد را تصدیق می کنند را می خوانیم.
همچنین در دعاها می خوانیم که: اللهم بفاطمة و أبیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها ” این سر به ودیعه گذاشته شده در حضرت فاطمه که هیچ کس نمی داند کیست، آیا کس دیگری جزء احمد است که روایات زیر او را بصورتی رمزی و سری ذکر می کنند.
1)
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى فَاطِمَةَ ع وَ بَيْنَ يَدَيْهَا لَوْحٌ فِيهِ أَسْمَاءُ الْأَوْصِيَاءِ مِنْ وُلْدِهَا فَعَدَدْتُ اثْنَيْ عَشَرَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ ع ثَلَاثَةٌ مِنْهُمْ مُحَمَّدٌ وَ ثَلَاثَةٌ مِنْهُمْ عَلِيٌّ . كافى ج 1 ص 532 .
جابر بن عبدالله انصاری می گوید : بر حضرت فاطمه (س) داخل شدم در حالیکه لوحی در دست آن حضرت بود که در آن ، نام اوصیاء پیامبر(ص) که از فرزندان حضرت فاطمه (س) بودند نوشته شده بود پس من آنها را شمردم دیدم که 12 نفرند که آخرینشان قائم (ع) بود، سه تن از ایشان محمد و سه تن دیگر علی نام داشتند.
پس قائم در روايت جابرانصاری احمد فرزند امام مهدی (ع) است بعد از اينكه اسم علی (ع) كه شوهر حضرت زهرا (س) ونه فرزندش را جدا كنيم زيرا شمرده شدگان از فرزندان فاطمه (س) بودند . ودلالت بر آن روايت جابر كه بر بودن سه نام علی است درحاليكه امامان با اسم اميرمؤمنان علی (ع) چهار نفراند پس اين دلالت می كند بر اينكه جابر در شمارش اشتباه نكرده زيرا ائمه ای كه بنام محمد واز فرزندان حضرت فاطمه(س) هستند عبارتند از :
1- محمد باقر(ع) 2- محمد جواد (ع) 3- محمد مهدی (ع) وائمه ای كه بنام علی ازفرزندان حضرت فاطمه (س) سه تن اند عبارتند از :
1- علی بن الحسين سجاد (ع) 2- علی بن موسى الرضا (ع) 3- علی بن محمد هادی (ع) .

2)
في حديث طويل قال فيه بعد أن عدد الأئمة من أهل بيته ثم يغيب عنهم إمامهم ما شاء الله ، ويكون له غيبتان إحداهما أطول من الأخرى . ثم التفت إلينا رسول الله صلى الله عليه وآله فقال رافعا صوته : الحذر إذا فقد الخامس من ولد السابع من ولدي … )
و در يك حديث طولانى پس از آنكه امامان اهل بيت خود را شمرد ، فرمود :هرگاه خداوند بخواهد ، امام آنها از ايشان غايب خواهدشد و او دو غيبت دارد كه يكى طولانى ترازديگرى خواهد بود . آنگاه حضرت رسول ( صلى الله عليه وآله ) متوجه ما شد وبا صداى بلند فرمود : بر حذر باشيد زمانىكه فرزند پنجم از فرزند هفتم از فرزندانم پنهان شود … ) . بحار الانوار ج 52 ص 380 . بحارالأنوار ج 36 ص 333 ، بحارالأنوار ج 52 ص 379 ، الصراط المستقيم ج 2 ص 154 ، كفايةالأثر 146 .
در ابتدا فرزند امام هفتم از فرزندان رسول خدا (امام على جزء فرزندان رسول خدا نمى باشد) را مى شماريم كه ايشان امام رضا(ع)مى باشد و اينك بعد از امام رضا(ع) را بشماريد،پنجمین امام چه کسی است؟؟؟

3)
جنادة بن أبي أميّة محمّد بن عليّ قال: حدّثني محمّد بن وهبان البصريّ قال: حدّثني داود بن الهيثم بن إسحاق النّحويّ قال: حدّثني جدّي إسحاق بن بهلول قال: حدّثني أبو البهلول بن حسّان قال: حدّثني طلحة بن زيد الرّقّي عن الزّبير بن عطا عن عمر بن عطا عن عمر بن هاني العبسيّ عن جنادة بن أبي أميّة قال: دخلت على الحسن بن عليّ بن أبي طالب عليه السّلام في مرضه الّذي توفّي فيه و بين يديه طشت عليه الدّم و يخرج كبده قطعة قطعة من السّمّ الّذي أسقاه معاوية بن أبي سفيان لعنه اللّه، فقلت: يا مولاي ما لك لا تعالج نفسك؟ فقال: يا أبا عبد اللّه بماذا أعالج الموت، فقلت: إنّا للّه و إنّا إليه راجعون، ثمّ التفت إلىّ فقال: و اللّه إنّه لعهد عهده إليّ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله إنّ هذا الأمر يملكه إثنا عشر إماما من ولد عليّ و فاطمة ما منّا إلّا مسموم أو مقتول . الإنصاف ص 185.
جنادة بن أبى اميه حديث كند كه گفت: وارد شدم بر حسن بن على عليه السّلام در آن مرضى كه به آن ارتحال فرمود، و در پيش روى او طشتى بود كه در آن خون ريخته بود، و جگر حضرت در اثر زهرى كه معاوية بن أبى سفيان- خدا‏ لعنتش كند- به آن حضرت خورانده بود قطعه قطعه بيرون مى‏آمد، عرض كردم: اى مولاى من! چرا خود را معالجه نمى‏كنى؟ فرمود: اى ابا عبد اللَّه مرگ را به چه چيز علاج كنم. گفتم: انّا للَّه و انّا اليه راجعون سپس حضرت به جانب من توجه كرده فرمود: به خدا سوگند اين پيمانى است كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله با من فرموده كه اين امر (امامت) را دوازده نفر پيشوا و امام از فرزندان على و فاطمه مالك شوند .
فرزندان علی و فاطمه علیهم السلام تنها یازده نفر می باشند، بنابراین دوازدهمین امام چه کسی است؟؟؟

4)
عن ابي حمزه عن ابي جعفر عليه السلام قال : ان الله تبارك وتعالى ارسل محمد ص الى الجن والانس وجعل من بعده اثنى عشر وصيا منهم من مضى ومنهم من بقى وكل وصي من الاوصياء الذين بعد محمد ص جرت فيه سنة على سنة اوصياء عيسى عليه السلام وكانوا اثنى عشر وصيّا وكان امير المومنين على سنة المسيح . كمال الدين ج 1ص 326.
از ابی حمزه از حضرت ابی جعفر عليه السلام فرمود : خداوند متعال محمد (ص) را برای جن و انس فرستاد و بعد از او دوازده وصی قرار داد بعضی از آنها رفتند و بعضی ديگر مانده اند وهر كدام از اوصيايی كه بعد از او آمدند سنت اوصيای عيسى بر آنها گذشت و آنهادوازده تا بودند و اميرالمؤمنين عليه السلام بر سنت عيسى بود . کمال الدین ج1 ص326.

5)
قال رسول الله (ص) لعلي (ع) يا علي إني مزوجك فاطمة ابنتي سيدة نساء العالمين و أحبهن إلي بعدك و كائن منكماسيدا شباب أهل الجنة و الشهداء المضرجون المقهورون في الأرض من بعدي و النجباء الزهر الذين يطفئ الله بهم الظلم و يحيي بهم الحق و يميت بهم الباطل عدتهم عدة أشهر السنة أخرهم يصلي عيسى ابن مريم (ع) خلفه ) غيبة النعماني ص : 58 .
پيغمبر(ص) به حضرت على فرمود : اى علىّ من مى‏خواهم دخترم فاطمه را كه بانوى زنان جهانيان است و پس از تو از همه نزد من محبوب‏تر است همسر تو سازم و از شما دو سرور جوانان بهشتى و شهيدان به خون آغشته به دنیا می آیند كه پس از من به آنان ستم خواهد شد و نجيبان تابان كه خداوند بوسيله آنان تاريكى‏ها را از ميان بردارد و حقّ را با آنان زنده سازد و باطل را با آنان بميراند شماره آنان شماره ماههاى سال است و عيسى بن مريم پشت سر آخرينشان به نماز خواهد ايستاد .
و در این روایت رسول خدا(ص) خطاب به امیرمؤمنان می کند که تعداد آنها شماره ی ماههای سال که دوازده نفر هستند و به اضافه ی امیرمؤمنان سیزده نفر می شوند که رسول خدا می فرمایند عیسی بن مریم پشت سر آخرینشان به نماز خواهد ایستاد.

في حديث ليلة المعراج عن النبي محمد ص انه قال: اوحى الله الي اني اخرج من صلب علي اثتي عشر اماما آخرهم من يصلي خلفه عيسى بن مريم ع ويملأ الارض قسطا وعدلا بعدما ملئت ظلما وجورا.كتاب بيان الائمة ج1 ص136.
درحديث شب معراج از حضرت محمد (ص) روايت شده كه فرمودند:خدا به من وحی كرد كه من از صلب علی (ع) دوازده امام خارج می كنم و آخر آنها كسی است كه عيسى فرزند مريم پشت سرش نماز می خواند و زمين را پر از عدل و داد می كند بعد از اينكه از ظلم و جور پرشود. كتاب بيان ائمه ج 1ص 136.

6)
يونس بن ظبيان محمّد بن عليّ قال: حدّثنا عليّ بن الحسين قال: حدّثنا أبو محمّد هارون بن موسى قال: حدّثني محمّد بن همام قال: دّثني عبد اللّه بن جعفر الحميري قال: حدّثني عمر بن عليّ العبدي عن داود بن كثير الرّقّيّ عن يونس بن ظبيان قال: دخلت على الصّادق جعفر بن محمّد عليه السّلام‏ فقلت: يابن رسول اللّه إنّي دخلت على مالك و أصحابه فسمعت بعضهم يقول: …. ثمّ قال: يا يونس إذا أردت العلم الصّحيح فعندنا أهل البيت فإنّا ورثناه و أوتينا شرح الحكمة و فصل الخطاب، فقلت: يابن رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و كلّ من كان من أهل البيت ورث ما ورثتم من ولد عليّ و فاطمة فقال: ما ورثه إلّا الأئمّة الإثنا عشر . الإنصاف ص 468 و كفاية الاثر ص 255.
يونس بن ظبيان حديث كند كه گفت: وارد شدم بر حضرت‏ صادق عليه السّلام و عرض كردم: اى فرزند رسول خدا! من نزد مالك و پيروانش رفتم از بعضى از آنان شنيدم كه مى‏گويند: … اى يونس هر گاه علم صحيح خواستى نزد ما اهل بيت است زيرا آن به ارث به ما رسيده، و شرح حكمت و فصل خطاب (يعنى داورى) به ما داده شده است، عرض كردم: اى فرزند رسول خدا هر كه از اهل بيت و فرزندان على و فاطمه عليهم السّلام است دارا است آنچه را شما دارا شده‏ايد؟ فرمود:داراى آن نيست مگر امامان دوازده‏گانه.

7)
عن أبي جعفر (ع) قال : قال رسول الله : إني واثني عشر من ولدي وأنت يا علي زر الأرض ، يعني أوتادها وجبالها ، بنا أوتاد الأرض أن تسيخ بأهلها فإذا ذهب الاثنى عشر من ولدي ساخت الأرض بأهلها ولم ينظروا . الكافي ج1 ص534.
رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود: من و دوازده تن از فرزندانم و تو اى على بند و قفل زمين هستيم – يعنى ميخها و كوههاى زمين – . بسبب ما خدا زمين را ميخ كوبيده تا اهلش را فرو نبرد، چون دوازدهمين فرزندم از دنيا برود، زمين اهلش را فرو برد و مهلت داده نشوند به سوى آنها ننگرند .

8)
عن رسول الله (ص) قال : ألا وإن الله نظر إلى أهل الأرض نظرة فاختار منهم رجلين : أحدهما أنا فبعثني رسولا ونبيا ، والآخر علي بن أبي طالب ، وأوحى إلي أن أتخذه أخا وخليلا ووزيرا ووصيا وخليفة . ألا وإنه ولي كل مؤمن بعدي ، من والاه ، والاه الله ومن عاداه ، عاداه الله . لا يحبه إلا مؤمن ولا يبغضه إلا كافر . هو زر الأرض بعدي وسكنها ، وهو كلمة الله التقوى وعروته الوثقى . (يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ) (الصف:8). ألا وإن الله نظر نظرة ثانية فاختار بعدنا اثني عشر وصيا من أهل بيتي ، فجعلهم خيار أمتي واحدا بعد واحد ، مثل النجوم في السماء ، كلما غاب نجم طلع نجم . هم أئمة هداة مهتدون لا يضرهم كيد من كادهم ولا خذلان من خذلهم . هم حجج الله في أرضه ، وشهداؤه على خلقه ، وخزان علمه ، وتراجمة وحيه ، ومعادن حكمته . من أطاعهم أطاع الله ومن عصاهم عصى الله . هم مع القرآن والقرآن معهم ، لا يفارقونه حتى يردوا علي الحوض . فليبلغ الشاهد الغائب . اللهم اشهد ، اللهم اشهد – ثلاثمرات . (كتاب السقيفة ) لسليم بن قيس ص 380.
بدانيد كه خداوند نظرى به اهل زمين نمود و از بين آنان دو نفر را انتخاب كرد: يكى من كه بعنوان فرستاده و پيامبر مبعوثم نمود، و ديگرى علىّ بن ابى طالب. و به من وحى كرد كه او را برادر و دوست و وزير و وصی ام و خليفه‏ام قرار دهم . على عليه السّلام ولىّ هر مؤمن و سكون زمين و كلمه تقوى است بدانيد كه او صاحب اختيار هر مؤمنى بعد از من است. هر كس او را دوست بدارد خدا او را دوست دارد، و هر كس با او دشمنى كند خدا با او دشمنى مى‏كند. او را جز مؤمن دوست نمى‏دارد و جز كافر مبغوض نمى‏دارد . او قوام زمين بعد از من و باعث آرامش آن است. او كلمه تقواى خداوند و ريسمان محكم اوست. مى‏خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش كنند ولى خداوند نور خود را به كمال مى‏رساند اگر چه كافران را خوش نيايد . بدانيد كه خداوند نظر دومى نمود و بعد از ما، دوازده وصى از اهل بيتم انتخاب نمود، و آنان را انتخاب‏شدگان امّتم قرار داد . آنان يكى پس از ديگرى مثل ستارگان در آسمان هستند كه هر ستاره‏اى غايب شود ستاره ديگرى طلوع مى ‏كند . آنان امامان هدايت‏كننده هدايت شده‏اند كه حيله كسانى كه بر آنان حيله كنند، و خوارى كسانى كه ايشان را خوار كنند به آنان ضرر نمى‏زند . آنان حجّتهاى خداوند در زمين، و شاهدان او بر خلقش، و خزانه داران علمش، و بيان ‏كنندگان وحيش و معدنهاى حكمتش هستند. هر كس از آنان اطاعت كند خدا را اطاعت كرده است و هر كس از آنان سرپيچى كند معصيت خدا كرده است. آنان با قرآن، و قرآن با آنان است. از قرآن جدا نمى‏شوند تا در حوض كوثر بر من وارد شوند. پس شاهدان به غائبان برسانند. پروردگارا شاهد باش، پروردگارا شاهد باش، و اين را سه مرتبه فرمودند .

9)
عن أبي جعفر الباقر قال : قال رسول الله (ص) : من ولدي اثنى عشر نقيبا نجباء محدثون مفهمون ، آخرهم القائم يملأها عدلا كما ملئت جورا . شرح أصول الكافي للمازندراني ج7 ص373 ، من لا يحضره الفقيه ج4 ص180 ، كشف الغمة ج3 ، وسائل الشيعة بسندين ج11 ص490 ، ج16 ص244.
رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود: از فرزندان من دوازده نفرند كه نقيب (شناسنده و سرپرست) و نجيب (اصيل و خوش گوهر) و محدث و مفهم ميباشند، آخرين آنها قائم بحق است، كه زمين را از عدالت پر كند چنان كه از ستم پر شده باشد.
و از فرزندان پيامبر (ص) 1- حسن (ع)2- حسين (ع)3- سجاد (ع) 4- باقر (ع) 5-صادق (ع) 6- كاظم (ع) 7- رضا (ع) 8- جواد (ع) 9- هادی (ع) 10- عسكری (ع) 11- مهدی (ع) 12- او كيست ؟؟؟ وجواب او وصی امام مهدی (ع) كه اسمش احمد(ع) است زيرا علی (ع) برادر پيامبر است نه فرزندش!

10)
ورد عن أنس بن مالك ، قال سئلت رسول الله – ص- عن حواري عيسى ، فقال : كانوا من صفوته وخيرته ، وكانوا أثنى عشر – إلى أن قال – فقلت : فمن حواريك يا رسول الله ؟ فقال : الأئمة بعدي اثنا عشر من صلب علي و فاطمة ، وهم حواري وأنصاري ، عليهم من الله التحية والسلام ) كفاية الأثر عن ما جاء عن انس بن مالك ، وكتاب لمحات- للشيخ الصافى ص220.
انس بن مالك حديث كند كه گفت از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله راجع به حواريين عيسى پرسيدم؟ فرمود: آنها منتخب و برگزيدگان وى و دوازده نفر بوده‏اند كه كوشاى در يارى خداوند و رسول او بودند . عرض كردم : اى رسول خدا حواريون شما چه کسانی هستند ؟ فرمود : امامان بعد از من دوازده نفر از صلب على و فاطمه هستند. اينان حواريون و ياوران دين من اند، تحيت و سلام خداوند بر آنها باد .
پس اوصياء رسول خدا بر سنت اوصيای عيسى (ع)هستند وآنها دوازده نفراند و علی بر سنت عيسى (ع) ,بنابراين علی (ع) در دوازه تن وارد نمی شود , پس احمد(ع) دوازدهمين می باشد.

11)
سمعت أبا جعفر (ع) يقول : لاثنا عشر الإمام من آل محمد (ع) كلهم محدثون من ولد رسول الله ومن ولد علي ، ورسول الله وعلي (ع) هما الوالدان ) كتاب الكافي : باب الحجة ص ، الاستنصار : للكراجكي : ص17 ، غيبة الطوسي ص152 ، مناقب آل أبي طالب ج1 : ص256 ، بحار الأنوار ج26 : ص72 ، وغير ذلك من مصادر الحديث كأعلام الورى للطبرسي ، وكشف الغمة.
حضرت ابى جعفر باقر عليه السلام كه مى ‏فرمود : دوازده امام از آل محمد تمامى آنها كسانى هستند كه فرشتگان با آنها حديث كنند ، و از فرزندان رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و على عليه السّلام هستند ، و رسول خدا و على آن دو پدران هستند .

12 )
قال يهودي لأمير المؤمنين (ع) : أخبرني عن هذه الأمة كم لها من إمام هدى ؟ وأخبرني عن نبيكم محمد أين منـزلته في الجنة ؟ وأخبرني من معه في الجنة ؟ فقال له أمير المؤمنين (ع) : إن لهذه الأمة اثني عشر إمام هدى من ذرية نبيها وهم مني وأما منزل نبينا في الجنة ففي أفضلها وأشرفها جنة عدن وأما من معه في منزله فيها فهؤلاء الاثنا عشر من ذريته وأمهم وجدتهم وأم أمهم وذراريهم، لا يشركهم فيها أحد . الكافي للشيخ الكليني جـ 1 ص 532 ، الغيبة للطوسي ص135 أشار المحقق إلى صحة السند فراجع تحقيق عبد الله الطهراني واحمد ناصح ، المناقب ج1 ص256 ، بحار الأنوار ج20 ص108 ، ج36 ص381 ، معجم أحاديث الإمام المهدي ج3 ص158 .
يهودى به حضرت على (ع) گفت‏ : با خبرم کن در اين ملت اسلام چند تن رهبر و امام بر حق دارد ؟ جایگاه و منزلت پيغمبر شما در كجاى بهشت است ؟ چه كسانى در جايگاه ويژه او در بهشت همراه او باشند؟ على (ع)فرمود : براى اين امت اسلامى دوازده رهبر و امام بر حق است از ذريه پيغمبر خودشان كه همه از من اند و جايگاه پيغمبر ما در بهشت در بهترين و شرافتمندترين بخش آن است كه بهشت عدن است، و اما كسانى كه در آن جايگاه ويژه‏اى به همراه اويند دوازده امام اند كه از ذريه اويند با مادرشان و مادر مادرشان و فرزندانشان كسى در آنجا با آنها شريك نيست‏ .

13)
قال له أمير المؤمنين عليه السلام إن لهذه الأمة اثني عشر إمام هدى من ذرية نبيها وهم مني. کافی- ج 1 – ص 532.
از اميرمؤمنان (ع) :برای اين امت دوازده امام هدايت كننده از نسل پيامبرشان می باشند و آنها از من هستند. کافی ج1ص 532.

14)
فرائد السمطين ج 2 ص329 -/ روى بسنده عن عباس بن عبد المطلب انّ النبي صلى الله عليه و آله قال له : يا عم يملك من ولدي اثنا عشر خليفة ثم يكون اموركثيرة وشدة عظيمة ثم يخرج المهدي من ولده يصلح الله امره في ليلة فيملأ الأرض عدلا كما ملئت جورا فيمكث في الارض ماشاءالله ثم يخرج الدجال .
فرائد السمطین ج2 ص329 – به سندی از عباس ابن عبد المطلب از حضرت رسول صلى الله عليه وآله روایت شده که فرمودند: ای عمو از فرزندانم دوازده خليفه حاكم می شوند پس مسائلی بس زياد وسخت پيش آيد سپس مهدی از فرزندانش خروج می کند، خدا امر او را در يك شب اصلاح می كند و زمين را پر از عدل می كند بعد از اينكه پر از ظلم و ستم شده پس در آن هر چقدر كه خدا بخواهد زندگی می كند تا اينكه دجال خروج کند.

15)
ذكر صاحب كتاب البداية والنهاية ‏ج6 ص‏199‏‏لأبن كثير وهو من علماء اهل السنة فيما يؤيد ان الخلافة في ذرية رسول الله ص وهذا نص ما كتبه:وقد وجدت البشارات به صلَّى الله عليه وسلَّم في الكتب المتقدِّمة وهي أشهر من أن تذكر، وأكثر من أن تحصر ….ففي السَّفر الأوَّل من التَّوراة التي بأيديهم في قصَّة إبراهيم الخليل عليه السلام ما مضمونه وتعريبه‏:‏ إنَّ الله أوحى إلى إبراهيم عليه السلام بعد ما سلَّمه من نار النَّمرود أن قُم فاسلك الأرض مشارقها ومغاربها لولدك، فلمَّا قص ذلك على سارة طمعت أن يكون ذلك لولدها منه ، وحرصت على إبعاد هاجر و ولدها حتَّى ذهب بهما الخليل إلى بريَّة الحجاز وجبال فاران، وظنَّ إبراهيم عليه السلام أنَّ هذه البشارة تكون لولده إسحاق، حتى أوحى الله إليه ما مضمونه‏:‏ أمَّا ولدك إسحاق فإنَّه يرزق ذرية عظيمة ، وأما ولدك إسماعيل فإنِّي باركته وعظَّمته وكثَّرت ذريته، وجعلت من ذريته ماذ ماذ يعني‏:‏ محمَّداً صلَّى الله عليه واله سلَّم وجعلت في ذريته اثنا عشر إماما ، وتكون له أمة عظيمة‏.‏
صاحب كتاب بدايه ونهايه ج 6 ص 199 ابن كثير كه او يكى از علماى اهل تسنن است در حاليكه تاييد مى كند در اينكه خلافت در نسل و ذريه ى حضرت رسول (ص) است مى گويد : و ديدم كه بشارتها درباره حضرت رسول (ص) در كتابهاى پيشينيان وآنها بيش از آنست كه ذكر شود و زياده از آنست كه ثبت شود . در سفر اول از توراتى كه در دستشان است در قصه ى حضرت ابراهيم خليل (ع) با مضمونى و ترجمه اين گونه آمده است كه ( خداوند به ابراهيم (ع) بعد از اينكه از آتش نمرود او را نجات داد وحى كرد كه بپا خيز و مشرق ومغرب زمين را برای فرزندانت بپـيما . پس وقتی كه حضرت ابراهيم موضوع را با سارا در ميان گذاشت طمع او را گرفت و اين مقام را براى پسر خود خواست و سعی بر دور كردن هاجر و پسرش كرد تا آنكه حضرت خليل (ع) آنها را به بيابان حجاز و كوه فاران برد و ابراهيم گمان كرد كه اين بشارت براى پسرش اسحاق است تا آنكه خدا به او وحى كرد ( اما پسرت اسحاق پس باشد برای او ذريه ای عظيم . و اما پسرت اسماعيل پس او را مبارك و عظيم كردم و در نسل او زياده دادم و در ذريه ی او قرار دادم ماذماذ(يعنى محمد ص)- و قرار دادم در نسل او دوازده امام و برای او امتی عظيم باشد.

16)
في خطبة للنبي ص جاء فيها : اختار الله محمدا وعليا والأئمة عليهم السلام حججا ألا وإن الله نظر إلى أهل الأرض نظرة فاختار منهم رجلين : أحدهما أنا فبعثني رسولا ونبيا ، والآخر علي بن أبي طالب ، وأوحى إلي أن أتخذه أخا وخليلا ووزيرا ووصيا وخليفة . ألا وإنه ولي كل مؤمن بعدي ، من والاه والاه الله ومن عاداه عاداه الله . لا يحبه إلا مؤمن ولا يبغضه إلا كافر .
هو زر الأرض بعدي وسكنها ، وهو كلمة الله التقوى وعروته الوثقى. يريدون أن يطفؤوا نور الله بأفواههم والله متم نوره ولو كره الكافرون .
ألا وإن الله نظر نظرة ثانية فاختار بعدنا اثني عشر وصيا من أهل بيتي ، فجعلهم خيار أمتي واحدا بعد واحد ، مثل النجوم في السماء ، كلما غاب نجم طلع نجم . هم أئمة هداة مهتدون لا يضرهم كيد من كادهم ولا خذلان من خذلهم . هم حجج الله في أرضه ، وشهدائه على خلقه ، وخزان علمه ، وتراجمة وحيه ، ومعادن حكمته . من أطاعهم أطاع الله ومن عصاهم عصى الله . هم مع القرآن والقرآن معهم ، لا يفارقونه حتى يردوا علي الحوض فليبلغ الشاهد الغائب . اللهم اشهد ، اللهم اشهد – ثلاث مرات.
در خطبه ای كه پيامبر (ص) خواندند : خداوند محمد وعلی وائمه را حجت اختيار كرد ، وخداوند بر اهل زمين نظركرد و از آنها دو مرد اختيار كرد: يكی من ومرا برای رسالت وپيامبری مبعوث كرد , ودومی علی ابن ابی طالب , وخداوند وحی برمن كرد كه او را برادر ودوست و وزير و وصی وخليفه خود قرار دهم .و اوست ولی هر مؤمنی بعد از من , هركس از او پيروی كند خدا او را پشتيبان باشد وهركه با او دشمنی كند خدا با او دشمن شود , او را مگر مؤمن دوست نداشته باشد و بغض نكند او را مگر كافر, اوبعد از من ميخ زمين و آرام كننده ی آن , و او كلمه ی تقوای خدا و دستگیره ى وثیق ومحکم است , می خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش كنند وخداوند نورش را به اتمام می رساند حتى اگر كافران ناراضی باشند. آگاه باشيد كه خداوند نگاهی دوم برزمين كرد، پس بعد از ما دوازده وصی از خاندانم اختيار كرد وآنها را يك به يك از بهترينها قرار داد , همانند ستاره های آسمان ,هرگاه ستاره غائب شود ستاره ای ديگر بروز كند , آنها امامان هدايت شده وهدايت كننده اند, دشمنی ديگران به آنها ضرر نمی رساند , وبی اعتنائيشان مهم نمی باشد آنها حجتهای خدا بر روی زمين اند , وشاهدان بر بنده هايش , وخزانه داران علم او, وترجمه كنندگان وحی او ,ومعدنهای حكمتش , هركس از آنها اطاعت كند از خدا اطاعت كرده وهركس از آنها نافرمانی كند از خدا نافرمانی كرده . آنها با قران اند وقران با آنهاست , از او جدا نمی شوند تا اينكه برحوض كوثربرمن وارد شوند, پس شاهدان غايبان را خبر دهند .خداوندا شاهد باش , خداوندا شاهد باش خداوندا شاهد باش.

17)
و مثله في كفاية الأثر للخزاز القمي – ص 226 – 227: وفي كتاب سليم بن قيس – تحقيق محمد باقر الأنصاري – ص 379 – 380:عن الحسن بن علي عليهما السلام في ساعة وفاته قال : والله إنه لعهد عهده إلينا رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم ، أن هذا الأمر يملكه اثنا عشر إماما من ولد علي عليه السلام وفاطمة عليها السلام ، ما منا إلا مسموم أو مقتول.
از امام حسن (ع) در ساعت وفاتشان كه فرمودند :به خدا قسم اين قولی بود كه پيامبر(ص) به ما داده , كه اين امر را دوازده امام از فرزندان علی (ع) و فاطمه (س) مالك می شوند ,و آنها يا با سم يا با شمشير كشته می شوند. کفایة الاثر-خزاز قمی-ص226-227 و کتاب سلیم بن قیس – تحقیق محمد باقر انصاری ص379-380.

18)
بعد ان انتهى امير المؤمنين ع من الخطبة ألتطنجية خطبها بين الكوفة والمدينة بعدما انتهى نزل وهو يقول تحصنت بذي الملك والملكوت , واعتصمت بذي العز و الجبروت , وامتنعت بذي القدرة والملكوت , من كل ما أخاف وأحذر. أيها الناس , ما ذكر أحدكم هذا الكلمات عند نازلة أو شدة, إلا وأزاحها الله عنه فقال له جابر: وحدها يا أمير المؤمنين فقال نعم وأضيفوا إليها الثلاثة عشر إسما. الزام الناصب لليزدي ج2ص219.
بعد از اينكه امام علی(ع) خطبه ى تطنجيه خويش را كه بين كوفه ومدينه خواند، به اتمام رساند و پايين آمد درحاليكه می فرمود : (به صاحب ملك وملكوت پناه بردم، و به صاحب عزت وجبروت عصمت جستم، و به صاحب قدرت وملكوت منع جستم از هر چيزی كه از آن می ترسم وحذر می كنم ) ای مردم هيچكس اين كلمات را در مشكلی نمی خواند مگر اينكه خداوند آن را از او بس می كند, پس جابر به او عرض کرد: تنها آنرا بخوانیم ای اميرمؤمنان؟ فرمود : بله وبه آن سيزده اسم را اضافه كنيد. الزام الناصب يزدی ج 2 ص219 .

19 )
امام صادق (ع) : ما 12نفر هستیم از جمله ما حسن (ع) ، حسین (ع) و باقی ائمه از فرزندان حسین (ع) هستند .

20)
ومن رواية ابن غسان ، باسناده ، عن علي عليه السلام ، أنه قال : يخرج منا رجلان ، أحدهما من الآخر ، يقال لأحدهما المهدي ، وللآخر المرضي. شرح الأخبار – القاضي النعمان المغربي – ج 3 – ص 393 [ 1269 ].
و روایت ابن غسان، به سندش، از علی علیه السلام، که فرمود: از من دو مرد خارج می شوند؛ یکی از دیگری است؛ به یکی از آنها مهدی؛و دیگری مرضی. شرح الأخبار – القاضي النعمان المغربي – ج 3 – ص 393 [ 1269 ].

21)
روى ابن الخشاب في كتابه مواليد أهل البيت يرفعه بسنده إلى علي بن موسى الرضا عليه السلام أنه قال : الخلف الصالح من ولد أبي محمد الحسن بن علي وهو صاحب الزمان القائم المهدي . إحقاق الحق للتستري ج 13 ص 87 .
بن خشاب در کتاب خود موالید اهل بیت به سندی به علی بن موسی الرضا(ع) فرمود: جانشین نیکوکار از فرزند ابی محمد الحسن بن علی و اوست صاحب الزمان قائم مهدی. إحقاق الحق للتستري ج 13 ص 87 .
و آیا واضحتر و صریحتر از روایت فوق برای طالب حق وجود دارد تا به حجت الله ایمان آورد. مالکم کیف تحکمون.

و الحمدلله رب العالمين

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: