یمانی آل محمد، امام احمد الحسن (ع) فرمود: برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى (ع) سؤال کنيد ، از رسول خدا (ص) و ائمه (ع) درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟ آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟ آيا از آن قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم (ع) را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى (ع) شد؟ و چه کسانى با نوح و هود و صالح و شعيب و موسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟ اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد : ﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند … 67 سوره ی احزاب

ya_aba_saleh_by_shiaking-d3bi451

سوال 156 : (ان الصفا و المروة من شعائر الله فمن حجّ البیت او اعتمر فلا جناح علیه ان یّطوّف بهما فمن تطوّع خیرا فانّ الله شاکر علیم )(البقره158) (همانا صفا و مروه از شعائر خداست پس هرکه حج خانه خدا بگذارد یا عمره به جای اورد ، مانعی ندارد که بر این دو طواف کند پس هر که بر نیکی اطاعت کند ، همانا خدا شکرگزار و داناست )

ایه اشاره به این دارد که طواف مجاز است در حالیکه میدانیم متعارف طواف واجب است

ج

واب سید احمد الحسن ع :
.به نام خداوند بخشاینده مهربان و سپاس و ستایش شایسته خداست که پروردگار جهانیان است و درود او بر محمد و ال محمد از ائمه و مهدیین

مقصود از حج ، حج خانه حقیقی خداست و ان خانه ، محمد و ال محمدند .پس هر که حج خانه خدا کند و از 10 مرحله بگذرد (مقامات ایمان و حج ) و حج کند و (از ما اهل بیت شود ) ، میتواند که از میوه درخت علم آل محمد ع ، بخورد و این اجازه در برابر منع آدم ع از خوردن این میوه است

(و قلنا یا ادم اسکن انت و زوجک الجنّة و کلا منها حیث شئتما و لا تقربا هذه الشجرة فتکونا من الظّالمین )(البقره 35 )( و گفتیم ای ادم ! تو و همسرت در بهشت سکنی گزینید و هر چه میخواهید از ان بخورید ولی به این درخت نزدیک نشوید که اگر نزدیک شوید از ستمکارانید )

و این درخت علم آل محمد ع است که البته در ظاهر ایه اشاره نشده است .

و الصفا : علی ع

و المروة : فاطمة

و لا جناح علیه ان یّطوّف ( میتواند طواف کند ) یعنی مانعی ندارد که از ان دو ، بگیرد .آنان باب مدینه علم محمد ص هستند و گرفتن از انها ، با گرفتن از ائمه و مهدیین ع ممکن است . آری انسان باید بکوشد که به حج حقیقی و تکمیل درجات ده گانه ایمان برسد و در انجا است که به درجه ( منا اهل البیت ) میرسد و میتواند که از میوه این شجره مبارکه بخورد .

اما در این عالم جسمانی ، مظهر این کار رفتن به کعبه و حرکت به سوی اوست و همانا این حرکت ، نشانه کوشش برای ان هدف الهی است و واجب است زیرا پذیرش حکم خداست .

اما وصول در عوالم برتر اگر به فضل خدا و سعی انسان تحقق یابد ، ان همه خیر است و اگر این وصول تحقق نیابد ، انسان به دلیل اجابت دعوت خدا به (اقبل = رو کن ) راهی بهشت خدای سبحان میشود زیرا سعی کرده است . (و ان لیس للانسان الّا ما سعی )(النجم 39 ) (برای انسان جز سعی و کوششش نیست )

آری سعی بر انسان واجب است و از ابتداییترین سعیها ، حج در این عالم جسمانی است

و انسان به اندازه سعیش و فضل خدای سبحان ، بهره خواهد گرفت پس اگربه عالم برتر برسد و حج حقیقی به جا اورد و از انان باشد که مراتب ده گانه ایمان را پشت سر گذاشتند ، و حقیقتا از ما اهل بیت شود ، برای او مجاز است که از میوه شجره علم آل محمد ع بچیند و بخورد .همانگونه که هر کس حج کعبه را به جا آورد ، مجاز است که سعی صفا و مروه کند . بلکه این سعی به اعتبار انچه گفتم واجب است زیرا مقدمه اجابت دعای بنده ای، توسط خدای سبحان است که به خدا روی اورد ،

(إن الله عز وجل خلق العقل وهو أول خلق من الروحانيين عن يمين العرش من نوره فقال له : أدبر فأدبر، ثم قال له: أقبل فأقبل، فقال الله تبارك وتعالى: خلقتك خلقا عظيماً وآرمتك على جميع خلقي ، قال : ثم خلق الجهل من البحر الأجاج ظلمانياً فقال له: أدبر فأدبر، ثم قال له: أقبل فلم يقبل فقال له: استكبرت، فلعنه ) أصول الكافي :ج 1 ص 31)

همانا خدای عزیز و جلیل عقل را از نورش افرید و او اولین خلق روحانی در راست عرش بود .پس به او گفت پشت کن و او پشت کرد سپس به او گفت: بیا و آمد پس خدای تبارک و تعالی فرمود : تو را خلقی عظیم افریدم و تو را بر همه خلقم برتری دادم … سپس جهل را از دریایی تاریک و شور آفرید پس به او گفت پشت کن و او پشت کرد سپس گفت بیا و نیامد خدا به او گفت استکبار ورزیدی و لعنتش کرد )

(لازم به ذکر است که دابة الارض که انسانی است و از علایم ظهور میباشد بین صفا و مروه خارج میشود یعنی اینکه از فرزندان علی ع و فاطمه س است .از علی ابن مهزیار اهوازی در ملاقات با امام مهدی ع نقل است : ای اقای من کی ظهور خواهد بود ؟

امام ع فرمود : آنگاه که بین شما و راه کعبه جدایی افتد و خورشید و ماه با هم جمع شوند و و ستارگان و نجوم به انها بپیوندند پس گفتم آن چه وقت خواهد بود ؟ امام ع فرمود : در سال فلان و فلان دابة الارض از بین صفا و مروه بر میخیزد و عصای موسی ع و خاتم سلیمان ع با اوست و مردم را به محشر میبرد ) (الغیبة طوسی ص 228)

و باز لازم به ذکر است که بصره بین نجف و مدینه است و مهدی اول از بصره در میان مدفن فاطمه زهرا س و علی ع (بین مروه و صفا ) بیرون می اید )

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: