یمانی آل محمد، امام احمد الحسن (ع) فرمود: برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى (ع) سؤال کنيد ، از رسول خدا (ص) و ائمه (ع) درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟ آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟ آيا از آن قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم (ع) را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى (ع) شد؟ و چه کسانى با نوح و هود و صالح و شعيب و موسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟ اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد : ﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند … 67 سوره ی احزاب

بسم الله الرحمن الرحیم
والحمد لله رب العالمین وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا
منجی موعود امام احمد الحسن (ع) در کتاب مقدس
امر منجی موعود امام عبد الله (بنده ی خداوند یا اسرائیل) احمد مهدی (ع) ، در کتاب مقدس با آیات فراوان به روشنی بیان شده است . و آن آیات را انکار و تحریف نمی کنند مگر اهل باطل و طالبان باطل ، چه از علما و چه دیگران . زیرا امام احمد (ع) با نام و مشخصات ، محل ولادت و بعثت ، اصل و نسب و مشخصات دیگر ، دقیق ذکر شده اند خود منجی یعنی امام احمد الحسن (ع) فرمود : حقيقت اين است که مأموريت خضر (ع) ، ايليا (ع) ، عيسی (ع) و محمّد بن حسن المهدی (ع) يکی است و آنها متّحد هستند و هيچ اختلافی بين آنها نيست . چون خدايشان واحد است و دينشان نيز واحد است و آن تسليم در برابر خداوند سبحان و بلند مرتبه است . همه اينها مردم را به طرف خداوند فرا می خوانند و به دستور و فرمان خداوند ، اقدام به کار می‌ کنند . حقيقتی که بدان فرا می خوانند يکی است و هدف نهايی آنها يکی است و آن قيامت صغری (روز داوری) است . و اهدافشان نيز يکی است و آن نشر عدالت و توحيد و بندگی خداوند در روی زمين است . پس آنها متحدند و هيچ اختلافی در بين آنان نيست ، و هدف و خدايشان يکی است . پس بايد فرستاده ايشان نيز يکی باشد . و او فرستاده ای از جانب خداوند نيز هست . چون ايشان به فرمان خداوند عمل می‌ کنند . پس نماينده آنها ، نماينده خداوند و جانشين آنها ، جانشين خداوند در روی زمين است . چون آنها جانشينان خداوند در روی زمين هستند حال دلايلی را ارائه می دهيم که آنها ، آنگاه که زمان قيامت صغری (روز داوری) و دولت عدالت الهی برسد ، فرستاده ای را از جانب خود می فرستند . انتهای کلام امام احمد الحسن علیه السلام و امام احمد (ع) است که برای برپایی دولت عدل الهی و برقراری ملکوت خداوند بر روی زمین ، زمینه سازی اصلی و نهایی را انجام می دهد . و همچنین آخرین دعوت از جانب خداوند برای مردم در آخر الزمان ، توسط ایشان انجام می گیرد . و مومنان حقیقی و نجات یافتگان ، از هر دین و مذهب ، کسانی هستند که با ایشان (ع) همراه شوند انجیل متی باب بیست و چهار 44 لهذا شما نیز حاضر باشید ، زیرا در ساعتی‌ که‌ گمان‌ نبرید ، پسر انسان‌ می‌آید 45 پس‌ آن‌ غلام‌ امین‌ و دانا کیست‌ که‌ آقایش‌ او را بر اهل‌ خانه‌ خود بگمارد تا ایشان‌ را در وقت ‌معین‌ خوراک‌ دهد ؟ 46 خوشابحال‌ آن‌ غلامی‌ که‌ چون‌ آقایش‌ آید ، او را در چنین‌ کار مشغول‌ یابد . 47 هرآینه‌ به‌ شما می گویم‌ که‌ او را بر تمام‌ مایملک‌ خود خواهد گماشت در این آیات ، به خوبی روشن است که حضرت عیسی (ع) بشارت به رسولی می دهد ، که قبل از بازگشت ایشان فرستاده می شود و بر تمام مایملک عیسی (ع) یا تمام پیروان ایشان حجت است . در این آیات این رسول با نام غلام امین و دانا نامیده شده است ، که برای امت عیسی (ع) و بلکه تمامی امت ها خوراک و طعام ، که همان علم و معرفت و حکمت است ، می آورد . اما قول عیسی (ع) درباره ی سعادت یافتگان در آخر الزمان بسیار واضح است و فقط کسانی در زمان بازگشت عیسی (ع) ، یا همان قیامت صغری یا روز داوری ، خوش بحال ایشان است که در کنار غلام امین و دانا ، و مشغول گرفتن خوراک یا علم از ایشان می باشند این رسول بایستی از امتی باشد که ملکوت خداوند در آن است . زیرا همانطور که تا زمانی ملکوت خداوند در بنی اسرائیل بود ، رسولان و فرستادگان تا عیسی (ع) از آنها بود . و درباره ی انتقال ملکوت از فرزندان یعقوب (ع) یا اسحاق (ع) به فرزندان اسماعیل (ع) ، که همان محمد و آل محمد (ص) هستند نیز در مبحثی جداگانه که درباره ی ملکوت خداوند و دولت عدل الهی بود مفصل بحث شده است ،که شما عزیزان را به خواندن آن دعوت می کنیم . پس این رسول باید شخصی از آل محمد (ص) باشد که همان مهدی اول و وصی سیزدهم رسول الله محمد (ص) ، که رسولی از جانب امام مهدی (ع) نیز هستند ، یعنی امام احمد الحسن (ع) می باشد کتاب اشعیا باب چهل و دو 18 ای‌ كران‌ بشنوید و ای‌ كوران‌ نظر كنید تا ببینید . 19 كیست‌ كه‌ مثل‌ بنده‌ من‌ كور باشد و كیست‌ كه‌ كر باشد مثل‌ رسول‌ من‌ كه‌ می‌ فرستم‌ ؟ كیست‌ كه‌ كور باشد ، مثل‌ مُسلِم‌ من‌ و كور مانند بنده‌ خداوند ؟ 20 چیزهای‌ بسیار می‌ بینی‌ امّا نگاه‌ نمی ‌داری‌ . گوشها را می‌ گشاید لیكن‌ خود نمی‌ شنود . 21 خداوند را به‌ خاطر عدل‌ خود پسند آمد كه‌ شریعت‌ خویش‌ را تعظیم‌ و تكریم‌ نماید در کتاب حضرت اشعیا (ع) و در این آیات نیز می بینیم که خداوند به این رسول اشاره می کند و ایشان را رسولی از جانب خود می نامد . و این طبیعی است ، زیرا نه حضرت عیسی (ع) و نه امام مهدی (ع) ، جز به امر خداوند کسی را ارسال نمی کنند . پس رسول آنها ، رسول خداوند نیز می باشد . از صفاتی که خداوند در این آیات برای امام احد الحسن (ع) نام می برد ، تسلیم بودن بی چون و چرای ایشان در برابر امر خداوند است که به نوبه ی خود بسیار تکان دهنده است . اما نکته ای که در اینجا دیده می شود ، نام بردن ایشان (ع) به نام بنده خداوند است که همان عبد الله در زبان عربی است . و آن از نامهای امام احمد الحسن (ع) است که در وصیت رسول الله (ص) با نام احمد و عبد الله و مهدی نام نهاده شده است . نکته ی بعدی در این آیات این است که وظایف این رسول یعنی امام احمد الحسن (ع) ، تعظیم و تکریم شریعت خداوند است . و طبق مطالبی که در مبحث ملکوت خداوند و دولت عدل الهی ذکر شد ، شریعت آتشین خداوند همان شریعت حضرت محمد (ص) یا نبی فاران (مکه) است . و این مسئله نیز اثبات می کند که این رسول از اوصیای رسول خدا (ص) است که می آید تا دین جدش رسول الله (ص) در دنیا برقرار سازد و اراده ی خداوند را چنان که در آسمان است در زمین نیز به اجرا برساند . کتاب اشعیا باب چهل و سه 6 به‌ شمال‌ خواهم‌ گفت‌ كه‌ “بده‌” و به‌ جنوب‌ كه‌ “ممانعت‌ مكن‌” . پسران‌ مرا از جای‌ دور و دخترانم‌ را از كرانه های‌ زمین‌ بیاور . 7 یعنی‌ هر كه‌ را به‌ اسم‌ من‌ نامیده‌ شود و او را به‌ جهت‌ جلال‌ خویش‌ آفریده‌ و او را مصوّر نموده‌ و ساخته‌ باشم‌ . 8 قومی‌ را كه‌ چشم‌ دارند امّا كور هستند و گوش‌ دارند امّا كر می‌ باشند بیرون‌ آور . 9 جمیع‌ امّت‌ ها با هم‌ جمع‌ شوند و قبیله‌ ها فراهم‌ آیند . پس‌ در میان‌ آنها كیست‌ كه‌ از این‌ خبر دهد و امور اوّلین‌ را به‌ ما اعلام‌ نماید ؟ شهود خود را بیاورند تا تصدیق‌ شوند یا استماع‌ نموده‌ ، اقرار بكنند كه‌ این‌ راست‌ است‌ . 10 یهوه‌ می گوید كه‌ شما و بنده‌ من‌ كه‌ او را برگزیده ‌ام‌ شهود من‌ می ‌باشید . تا دانسته‌ ، به‌ من‌ ایمان‌ آورید و بفهمید كه‌ من‌ او هستم‌ و پیش‌ از من‌ خدایی‌ مصوّر نشده‌ و بعد از من‌ هم‌ نخواهد شد در این آیات نیز درباره ی یاران امام احمد الحسن (ع) و همچنین خود ایشان ، با صفاتی که ذکر شد ، اشاره شده است . اولا این افراد از مرد و زن و همچنین از تمام امتها و قبیله ها هستند ، که در پیروی از رهبر خود یعنی امام احمد الحسن (ع) تسلیم امر خداوند متعال شده اند . آنها شاهدان بر مردم هستند و آن کسی که از این خبر می دهد و امور اولین را اعلام می نماید ، همان فرستاده یعنی امام احمد الحسن (ع) هستند که ایشان نیز شاهد بر یارانشان هستند . قومی که خداوند را عبادت می کنند و کسی را شریک او قرار نمی دهند کتاب اشعیا باب چهل و نه 13 ای‌ آسمانها ترنّم‌ كنید ! و ای‌ زمین‌ وجد نما ! و ای‌ كوهها آواز شادمانی‌ دهید ! زیرا خداوند قوم‌ خود را تسلّی‌ می‌ دهد و بر مظلومان‌ خود ترحّم‌ می ‌فرماید . 14 امّا صهیون‌ می گوید : یهوه‌ مرا ترک نموده‌ و خداوند مرا فراموش‌ كرده‌ است‌ . 15 آیا زن‌ بچه‌ شیر خواره‌ خود را فراموش‌ كرده‌ بر پسر رحم‌ خویش‌ ترحّم‌ ننماید ؟ اینان‌ فراموش‌ می كنند امّا من‌ تو را فراموش‌ نخواهم‌ نمود . 16 اینک تو را بر كف‌ دستهای‌ خود نقش‌ نمودم‌ و حصارهایت‌ دائماً در نظر من‌ است ‌. 17 پسرانت‌ به‌ تعجیل‌ خواهند آمد و آنانی‌ كه‌ تو را خراب‌ و ویران‌ كردند از تو بیرون‌ خواهند رفت‌ . 18 چشمان‌ خود را به‌ هر طرف‌ بلند كرده‌ ، ببین‌ جمیع‌ اینها جمع‌ شده‌ ، نزد تو می آیند . خداوند می گوید به‌ حیات‌ خودم‌ قسم‌ كه‌ خود را به‌ جمیع‌ اینها مثل‌ زیور ملبّس‌ خواهی‌ ساخت‌ و مثل‌ عروس‌ خویشتن‌ را به‌ آنها خواهی‌ آراست‌ . 19 زیرا خرابه‌ ها و ویرانه‌ های‌ تو و زمین‌ تو كه‌ تباه‌ شده‌ بود ، امّا الان‌ تو از كثرت‌ ساكنان‌ تنگ‌ خواهی‌ شد و هلاک كنندگانت‌ دور خواهند گردید . 20 پسران‌ تو كه‌ بی ‌اولاد می ‌بودی‌ ، در سمع‌ تو (به‌ یكدیگر) خواهند گفت‌ : این‌ مكان‌ برای‌ من‌ تنگ‌ است‌ ، مرا جایی‌ بده‌ تا ساكن‌ شوم‌ . 21 و تو در دل‌ خود خواهی‌ گفت‌ : كیست‌ كه‌ اینها را برای‌ من‌ زاییده‌ است‌ و حال‌ آنكه‌ من‌ بی ‌اولاد و نازاد و جلای‌ وطن‌ و متروک می ‌بودم‌ . پس‌ كیست‌ كه‌ اینها را پرورش‌ داد . اینک من‌ به‌ تنهایی‌ ترک شده‌ بودم‌ پس‌ اینها كجا بودند ؟ 22 خداوند یهوه‌ چنین‌ می‌ گوید : اینک من‌ دست‌ خود را بسوی‌ امّت‌ ها دراز خواهم‌ كرد و عَلَم‌ خویش‌ را بسوی‌ قوم‌ ها خواهم‌ برافراشت‌ . و ایشان‌ پسرانـت‌ را در آغـوش‌ خود خواهند آورد و دخترانت‌ بر دوش‌ ایشان‌ برداشته‌ خواهند شد در این آیات می بینیم که صهیون یا همان کوه طور ، که طبق احادیث اهل بیت محمد (ص) به نجف منتقل گردیده است ، متروک و تنها خواهد شد . انتقال صهیون به بابل یا عراق در خود تورات نیز اشاره شده است . البته نه این که در آنجا مردم زندگی نکنند ، بلکه آنجا از انسان های ناصالح انباشته می شود و تعداد بندگان صالح به قدری در آنجا کم خواهد شد که گویی متروکه است . تا زمانی که منجی موعود آنجا را دوباره از مردان و زنان مومن پر کند پس ظهور منجی از کوه طور یا همان نجف است که در عراق یا همان بابل عظیم است که تمام ملاحم و فتن ، در آخز الزمان در آنجاست . همانطور که در آیات بعدی خواهیم دید مکاشفه یوحنا باب هجده 1 بعد از آن‌ دیدم‌ فرشته ‌ای‌ دیگر از آسمان‌ نازل‌ شد که‌ قدرت‌ عظیم‌ داشت‌ و زمین‌ به‌ جلال‌ او منور شد . 2 و به‌ آواز زورآور ندا کرده ‌، گفت ‌: منهدم‌ شد ، منهدم‌ شد بابل عظیم ‌! و او مسکن‌ دیوها و ملاذ هر روح‌ خبیث‌ و ملاذ هر مرغ‌ ناپاک‌ و مکروه‌ گردیده‌ است ‌! 3 زیرا که‌ از خمر غضب ‌آلود زنای‌ او همه‌ امت ‌ها نوشیده ‌اند و پادشاهان‌ جهان‌ با وی‌ زنا کرده ‌اند و تجار جهان‌ از کثرت‌ عیاشی‌ او دولتمند گردیده ‌اند ! 4 و صدایی‌ دیگر از آسمان‌ شنیدم‌ که‌ می‌گفت‌ : ای‌ قوم‌ من‌ از میان‌ او بیرون‌ آیید ، مبادا در گناهانش‌ شریک‌ شده‌ ، از بلاهایش‌ بهره‌ مند شوید . 5 زیرا گناهانش‌ تا به‌ فلک‌ رسیده‌ و خدا ظلمهایش‌ را به‌ یاد آورده‌ است ‌. 6 بدو رد کنید آنچه‌ را که‌ او داده‌ است‌ و بحسب‌ کارهایش‌ دو چندان‌ بدو جزا دهید و در پیاله ‌ای‌ که‌ او آمیخته‌ است‌ ، او را دو چندان‌ بیامیزید . 7 به‌ اندازه ‌ای‌ که‌ خویشتن‌ را تمجید کرد و عیاشی‌ نمود ، به‌ آنقدر عذاب‌ و ماتم‌ بدو دهید ، زیرا که‌ در دل‌ خود می‌گوید : به‌ مقام‌ ملکه‌ نشسته ‌ام‌ و بیوه‌ نیستم‌ و ماتم‌ هرگز نخواهم‌ دید . 8 لهذا بلایای‌ او از مرگ‌ و ماتم‌ و قحط‌ در یک‌ روز خواهد آمد و به‌ آتش‌ سوخته‌ خواهد شد ، زیرا که‌ زورآور است‌ ، خداوند خدایی‌ که‌ بر او داوری‌ می‌کند . 9 آنگاه‌ پادشاهان‌ دنیا که‌ با او زنا و عیاشی‌ نمودند ، چون‌ دود سوختن او را بینند ، گریه‌ و ماتم‌ خواهند کرد ، 10 و از خوف‌ عذابش‌ دور ایستاده ‌، خواهند گفت ‌: وای‌ وای ‌، ای‌ شهر عظیم ‌، ای‌ بابل ‌، بلده‌ زورآور زیرا که‌ در یک‌ ساعت‌ عقوبت‌ تو آمد ! 11 و تجار جهان‌ برای‌ او گریه‌ و ماتم‌ خواهند نمود ، زیرا که‌ از این‌ پس‌ بضاعت‌ ایشان‌ را کسی‌ نمی ‌خرد . 12 بضاعت طلا و نقره‌ و جواهر و مروارید و کتان‌ نازک‌ و ارغوانی‌ و ابریشم‌ و قرمز و عود قماری‌ و هر ظرف‌ عاج‌ و ظروف‌ چوب‌ گرانبها و مس‌ و آهن‌ و مرمر ، 13 و دارچینی‌ و حماما و خوشبوی ‌ها و مر و کندر و شراب‌ و روغن‌ و آرد میده‌ و گندم‌ و رمه‌ ها و گله ‌ها و اسبان‌ و ارابه ‌ها و اجساد و نفوس‌ مردم‌ . 14 و حاصل‌ شهوت نفس‌ تو از تو گم‌ شد و هر چیز فربه‌ و روشن‌ از تو نابود گردید و دیگر آنها را نخواهی‌ یافت‌ . 15 و تاجران‌ این‌ چیزها که‌ از وی‌ دولتمند شده ‌اند ، از ترس عذابش‌ دور ایستاده ‌، گریان‌ و ماتم‌کنان‌ 16 خواهند گفت ‌: وای ‌، وای ‌، ای‌ شهر عظیم‌ که‌ به‌ کتان‌ و ارغوانی‌ و قرمز ملبس‌ می‌ بودی‌ و به‌ طلا و جواهر و مروارید مزین‌ ، زیرا در یک‌ ساعت‌ اینقدر دولت عظیم‌ خراب‌ شد . 17 و هر ناخدا و کل جماعتی‌ که‌ بر کشتیها می‌ باشند و ملاحان‌ و هر که‌ شغل‌ دریا می‌کند دور ایستاده ‌، 18 چون‌ دود سوختن‌ آن‌ را دیدند ، فریادکنان‌ گفتند : کدام‌ شهر است‌ مثل‌ این‌ شهر بزرگ ‌! 19 و خاک‌ بر سر خود ریخته‌ ، گریان‌ و ماتم‌کنان‌ فریاد برآورده‌ ، می‌گفتند : وای‌ ، وای‌ بر آن‌ شهر عظیـم‌ که‌ از آن‌ هـر که‌ در دریا صاحب‌ کشتی‌ بود ، از نفایس‌ او دولتمند گردید که‌ در یک‌ ساعت‌ ویـران‌ گشت ‌. 20 پس‌ ای‌ آسمان‌ و مقدسان‌ و رسولان‌ و انبیا شادی‌ کنید زیرا خدا انتقام‌ شما را از او کشیده‌ است‌ . 21 و یک‌ فرشته‌ زورآور سنگی چون‌ سنگ‌ آسیای‌ بزرگ‌ گرفته‌ ، به‌ دریا انداخت‌ و گفت‌: چنین‌ به‌ یک‌ صدمه‌ ، شهر بابل‌ بزرگ‌ منهدم‌ خواهد گردید و دیگر هرگز یافت‌ نخواهد شد . 22 و صوت‌ بربط‌ زنان‌ و مغنیان‌ و نی‌ زنان‌ و کرنانوازان‌ بعد از این‌ در تو شنیده‌ نخواهد شد و هیچ‌ صنعتگر از هر صناعتی‌ در تو دیگر پیدا نخواهد شد و باز صدای‌ آسیا در تو شنیده‌ نخواهد گردید ، 23 و نور چراغ‌ در تو دیگر نخواهد تابید و آواز عروس‌ و داماد باز در تو شنیده‌ نخواهد گشت‌ زیرا که‌ تجار تو اکابر جهان ‌بودند و از جادوگری‌ تو جمیع‌ امت‌ ها گمراه‌ شدند . 24 و در آن‌ ، خون‌ انبیا و مقدسین‌ و تمام مقتولان‌ روی‌ زمین‌ یافت‌ شد و همانطور که می دانیم ، خداوند رسولانش را به جایی که مرکز فتنه است می فرستد ، تا قیام اصلاحی خود را از آنجا آغاز کنند . همانطور که در آیات بعدی می بینیم رومیان باب یازده 26 و همچنین‌ همگی‌ اسرائیل‌ نجات‌ خواهند یافت‌ ، چنانکه‌ مکتوب‌ است‌ که‌ از صهیون‌ نجات‌ دهنده ‌ای‌ ظاهر خواهد شد و بی ‌دینی‌ را از یعقوب‌ خواهد برداشت‌ ؛ 27 و این‌ است‌ عهد من‌ با ایشان‌ در زمانی‌ که‌ گناهانشان‌ را بردارم‌ و امام احمد الحسن (ع) نیز دقیقا دعوت مبارکشان را از نجف آغاز فرمودند که از قبل ، از آن خبر داده شده است اما در کتاب حضرت اشعیا (ع) در باب چهل و نه ، خواندیم که تسلی خداوند از بابل (عراق) یا همان کوه طور یا صهیون (نجف امروز) خواهد آمد حضرت عیسی (ع) نیز امام احمد الحسن (ع) را تسلی دهنده نامیدند ، زیرا کسی که برای نجات مردم می آید همان کسی است که توسط ایشان (ع) ، خداوند قوم خود را تسلی می دهد و بر مظلومان خود ترحم می فرماید انجیل یوحنا باب شانزده عیسی (ع) فرمود : 5 اما الان نزد فرستنده خود می روم و كسی از شما از من نمی پرسد به كجا می روی 6 ولیكن چون این را به شما گفتم دل شما از غم پر شده است 7 و من به شما راست می گویم كه رفتن من برای شما مفید است زیرا اگر نروم تسلی دهنده نزد شما نخواهد آمد و ليكن اگر بروم او را نزد شما می فرستم 8 و چون او آید جهان را بر گناه و عدالت و داوری ملزم خواهد نمود 9 اما بر گناه زیرا كه به من ایمان نمی آورند 10 و اما بر عدالت از آن سبب كه نزد پدر خود می روم و دیگر مرا نخواهید دید 11 و اما بر داوری از آن رو كه بر رئیس این جهان حكم شده است 12 و بسیار چیزهای دیگر نیز دارم كه به شما بگویم لکن طاقت تحمل آنها را ندارید 13 و لیكن چون او یعنی روح راستی آيد شما را به جمیع راستی هدایت خواهد کرد زیرا كه از خود تکلم نمی کند بلكه به آنچه شنیده است سخن خواهد گفت درباره ی تسلی دهنده و این که ایشان (ع) انسان می باشد و نه روح القدس ، در مطلبی جداگانه به شکل مفصل بحث شده است که خوانندگان عزیز می توانند به آن مبحث مراجعه کنند اما در این آیات نیز به خوبی روشن است که قبل از قیامت صغری یا روز داوری ، فرستاده ای خواهد آمد که جهان را بر داوری ملزم خواهد نمود . در این آیات نیز به علم و معرفت و بلکه جمیع راستی که این تسلی دهنده مردم را به آن هدایت می کند به روشنی اشاره است . نکته ی مهمی که در این کلام حضرت عیسی (ع) می بینیم آن است که این فرستاده از خود حضرت عیسی (ع) نیز برتر است ، زیرا ایشان رفتن خود و آمدن تسلی دهنده را مفیدتر می شمارد در باب چهل و نه کتاب حضرت اشعیا (ع) که خواندیم ، همچنین اشاره شد که عَلَمی یا پرچمی برافراشته خواهد شد ، یعنی دعوتی آغاز خواهد شد ، تا مومنان حقیقی خداوند از هر امتی در زیر آن جمع شوند طبیعی است که این پرچم توسط فرستاده ای از طرف خداوند و بلکه خود منجی موعود (ع) برافراشته می شود . همان تسلی دهنده که روح راستی در اوست کتاب اشعیا باب یازده 1 و نهالی‌ از تنه‌ یسَّی‌ بیرون‌ آمده‌ ، شاخه‌ ای‌ از ریشه‌ هایش‌ خواهد شكفت‌ . 2 و روح‌ خداوند بر او قرار خواهد گرفت ‌، یعنی‌ روح‌ حكمت‌ و فهم‌ و روح‌ مشورت‌ و قوّت‌ و روح‌ معرفت‌ و ترس‌ خداوند . 3 و خوشی‌ او در ترس‌ خداوند خواهد بود و موافق‌ رؤیت‌ چشم‌ خود داوری‌ نخواهد كرد و بر وفق‌ سمع‌ گوشهای‌ خویش‌ تنبیه‌ نخواهد نمود . 4 بلكه‌ مسكینان‌ را به‌ عدالت‌ داوری‌ خواهد كرد و به‌ جهت‌ مظلومانِ زمین‌ براستی‌ حكم‌ خواهد نمود . و جهان‌ را به‌ عصای‌ دهان‌ خویش‌ زده‌ ، شریران‌ را به‌ نفخه‌ لبهای‌ خود خواهد كُشت‌ . 5 و كمربند كمرش‌ عدالت‌ خواهد بود و كمربند میانش‌ امانت‌ . 6 و گرگ‌ با بره‌ سكونت‌ خواهد داشت‌ و پلنگ‌ با بزغاله‌ خواهد خوابید و گوساله‌ و شیر با هم زندگی خواهد کرد … * … 9 و در تمامی‌ كوه‌ مقدّس‌ من‌ ضرر و فسادی‌ نخواهند كرد ، زیرا كه‌ جهان‌ از معرفت‌ خداوند پر خواهد بود مثل‌ آبهایی‌ كه‌ دریا را می‌ پوشاند . 10 و در آن‌ روز واقع‌ خواهد شد كه‌ ریشه‌ یسَّی‌ به‌ جهت‌ عَلَمِ قوم‌ ها برپا خواهد شد و امت‌ ها آن‌ را خواهند طلبید و سلامتی‌ او با جلال‌ خواهد بود اما يسّی در تورات معروف است و او پدر حضرت داوود (ع) پيامبر خداست . و مادر امام مهدی (ع) از نوادگان و از نسل حضرت داوود (ع) است . داستان آن بطور خلاصه بشرح ذيل است : مادر امام مهدی (ع) ملکه ای است که جد وی قيصر روم است . در خواب ، حضرت عيسی (ع) و جانشين وی يعنی شمعون صفا (ع) ، و حضرت محمّد (ص) را می بيند . و حضرت محمّد (ص) او را از حضرت عيسی (ع) برای فرزندش امام حسن عسکری (ع) خواستگاری می کند . و عيسی (ع) به شمعون صفا ( پطرس ) می گويد که افتخار بزرگی نصيبت خواهد شد . چون وی ( مادر امام زمان ) از نوادگان شمعون صفا ( پطرس ) ، وصی و جانشين عيسی (ع) است . بعد از اين خواب ، خوابهای زيادی می بيند و معجزه های زيادی برای وی اتفاق می افتد تا اين که به خانه امام علی النقی (ع) می رسد . و آن حضرت وی را به همسری فرزندش امام حسن عسکری (ع) در می آورد و از او امام محمّد بن الحسن المهدی (ع) متولد می شود . پس امام مهدی (ع) از ناحيه مادری جزء نوادگان اسرائيل ( حضرت يعقوب ع ) و از ناحيه پدری از نوادگان حضرت محمّد (ص) به شمار می رود پس امام مهدی (ع) شاخه ای از يسّی ( از نسل يسّی ) است ، همانطوری که اين مسأله بر مهدی اوّل از مهديون دوازده گانه یعنی امام احمد الحسن (ع) نيز صدق می کند . چرا که او نيز شاخه ای از يسّی است چون ایشان از نوادگان امام مهدی (ع) هستند همچنین اتفاقاتی همچون زندگی گرگ با بره و پلنگ با گوساله و مانند اینها ، تنها در آخر الزمان و دولت عدل الهی اتفاق می افتد و علامتی روشن است که تا کنون نبوده و جز در ملکوت خداوند بر روی زمین در آخر الزمان نخواهد بود پس امام احمد الحسن (ع) کسی است که روح خداوند در ایشان قرار می گیرد ، و آن عَلَم یا پرچم ، توسط ایشان برافراشته می شود کتاب اشعیا باب پنج 26 و عَلَمی‌ به‌ جهت‌ امّت ‌های‌ بعید برپا خواهد كرد . و از اقصای‌ زمین‌ برای‌ ایشان‌ صفیر خواهد زد . و ایشان‌ تعجیل‌ نموده‌ ، بزودی‌ خواهند آمد ، 27 و درمیان‌ ایشان‌ احدی‌ خسته‌ و لغزش‌ خورنده‌ نخواهد بود و احدی‌ نه‌ پینگی‌ خواهد زد و نه‌ خواهد خوابید . و كمربند كمر احدی‌ از ایشان‌ باز نشده‌ ، دوّال‌ نعلین‌ احدی‌ گسیخته‌ نخواهد شد . 28 كه‌ تیرهای‌ ایشان‌ ، تیز و تمامی‌ كمانهای‌ ایشان‌ ، زده‌ شده‌ است‌ . سُمهای‌ اسبان‌ ایشان‌ مثل‌ سنگ‌ خارا و چرخهای‌ ایشان‌ مثل‌ گردباد شمرده‌ خواهد شد . 29 غرّش‌ ایشان‌ مثل‌ شیر ماده‌ و مانند شیران‌ ژیان‌ غرّش‌ خواهند كرد و ایشان‌ نعره‌ خواهند زد و صید را گرفته‌ ، بسلامتی‌ خواهند برد و رهاننده ‌ای‌ نخواهد بود و طبق این آیات ، صاحب این پرچم هدایت ، دعوتی را آغاز می کند که در کتاب حضرت اشعیا (ع) باب یازده نیز به ایشان و دعوتشان برای تمام مردم زمین اشاره شد . و از نقاط مختلف زمین ، افرادی با خصوصیات ذکر شده در آیات دور او جمع می شوند که این خصوصیات ، همان خصوصیاتی است که برای یاران امام مهدی (ع) نیز گفته شده است مکاشفه یوحنا باب چهارده 1 و دیدم‌ که‌ اینک‌ بره‌ ، بر کوه‌ صهیون ایستاده‌ است‌ و با وی‌ صد و چهل‌ و چهار هزار نفر که‌ اسم‌ او و اسم‌ پدر او را بر پیشانی‌ خود مرقوم‌ می ‌دارند 2 و آوازی‌ از آسمان‌ شنیدم‌ ، مثل‌ آواز آبهای‌ بسیار و مانند آواز رعد عظیم‌ ؛ و آن‌ آوازی‌ که‌ شنیدم‌ ، مانند آواز بربط‌ نوازان‌ بود که‌ بربطهای‌ خود را بنوازند . 3 و در حضور تخت‌ و چهار حیوان‌ و پیران‌ ، سرودی‌ جدید می‌ سرایند و هیچ کس‌ نتوانست‌ آن‌ سرود را بیاموزد ، جز آن‌ صد و چهل‌ و چهار هزار که‌ از جهان‌ خریده‌ شده‌ بودند . 4 اینانند آنانی‌ که‌ با زنان‌ آلوده‌ نشدند ، زیرا که‌ باکره‌ هستند ؛ و آنانند که‌ بره‌ را هر کجا می‌ رود متابعت‌ می کنند و از میان‌ مردم‌ خریده‌ شده‌ اند تا نوبر برای‌ خدا و بره‌ باشند . 5 و در دهان ایشان‌ دروغی‌ یافت‌ نشد ، زیرا که‌ بی عیب‌ هستند در اینجا نیز به خوبی روشن است که کسی که یاران پدرش را جمع می کند و نام خودشان و پدرشان یعنی امام مهدی (ع) ، بر پیشانی انصارشان است ، امام احمد الحسن (ع) می باشند انجیل متی باب بیست و دو 1 و عیسی‌ توجه‌ نموده‌ ، باز به‌ مثلها ایشان را خطاب‌ کرده‌ ، گفت‌ : 2 ملکوت‌ آسمان‌ پادشاهی‌ را ماند که‌ برای‌ پسر خویش‌ عروسی‌ کرد . 3 و غلامان‌ خود را فرستاد تا دعوت ‌شدگان‌ را به‌ عروسی‌ بخوانند و نخواستند بیایند . 4 باز غلامان‌ دیگر روانه‌ نموده‌ ، فرمود : دعوت‌ شدگان‌ را بگویید که‌ اینک‌ خوان‌ خود راحاضر ساخته ‌ام‌ و گاوان‌ و پرواریهای‌ من‌ کشته‌ شده‌ و همه‌ چیز آماده‌ است‌ ، به‌ عروسی‌ بیایید . 5 ولی‌ ایشان‌ بی ‌اعتنایی‌ نموده‌ ، راه‌ خود را گرفتند ، یکی‌ به‌ مزرعه‌ خود و دیگری‌ به‌ تجارت‌ خویش‌ رفت ‌. 6 و دیگران‌ غلامان‌ او را گرفته ‌، دشنام‌ داده‌ ، کشتند . 7 پادشاه‌ چون‌ شنید ، غضب‌ نموده‌ ، لشکریان‌ خود را فرستاده ‌، آن‌ قاتلان‌ را به‌ قتل‌ رسانید و شهر ایشان‌ را بسوخت‌ . 8 آنگاه‌ غلامان‌ خود را فرمود : عروسی‌ حاضر است ‌؛ لیکن‌ دعوت‌ شدگان‌ لیاقت‌ نداشتند . 9 الان‌ به‌ شوارع‌ عامه‌ بروید و هر که‌ را بیابید به‌ عروسی‌ بطلبید . 10 پس‌ آن‌ غلامان‌ به‌ سر راهها رفته‌ ، نیک‌ و بد هر که‌ را یافتند جمع‌ کردند ، چنانکه‌ خانه‌ عروسی‌ از مجلسیان‌ مملو گشت‌ . 11 آنگاه‌ پادشاه‌ بجهت‌ دیدن‌ اهل‌ مجلس‌ داخل‌ شده‌ ، شخصی‌ را در آنجا دید که‌ جامه‌ عروسی‌ در بر ندارد 12 بدو گفت ‌: ای‌ عزیز چطور در اینجا آمدی‌ و حال‌ آنکه‌ جامه‌ عروسی‌ در بر نداری‌ ؟ او خاموش‌ شد . 13 آنگاه‌ پادشاه‌ خادمان‌ خود را فرمود : این‌ شخص‌ را دست‌ و پا بسته‌ بردارید و در ظلمت‌ خارجی‌ اندازید ، جایی‌ که‌ گریه‌ و فشار دندان‌ باشد . 14 زیرا طلبیدگان‌ بسیارند و برگزیدگان‌ کم‌ در این آیات نیز به امام مهدی (ع) یا پادشاه و پسرشان یعنی امام احمد الحسن (ع) اشاره شده است . و غلامان امام مهدی (ع) که مردم را به ایشان و فرزندشان امام احمد یمانی (ع) دعوت می کنند ، همان انصار امام مهدی (ع) هستند کتاب اشعیا باب چهل و دو 1 اینک بنده‌ من‌ كه‌ او را دستگیری‌ نمودم ‌و برگزیده‌ من‌ كه‌ جانم‌ از او خشنود است‌ ، من‌ روح‌ خود را بر او می ‌نهم‌ تا انصاف‌ را برای‌ امّت‌ ها صادر سازد . 2 او فریاد نخواهد زد و آواز خود را بلند نخواهد نمود و آن‌ را در كوچه‌ ها نخواهد شنوانید . 3 نی‌ خرد شده‌ را نخواهد شكست‌ و فتیله‌ ضعیف‌ را خاموش‌ نخواهد ساخت‌ تا عدالت‌ را به‌ راستی‌ صادر گرداند . 4 او ضعیف‌ نخواهد گردید و منكسر نخواهد شد تا انصاف‌ را بر زمین‌ قرار دهد و جزیره‌ ها منتظر شریعت‌ او باشند . 5 خدا یهوه‌ كه‌ آسمانها را آفرید و آنها را پهن‌ كرد و زمین‌ و نتایج‌ آن‌ را گسترانید و نفس‌ را به‌ قومی‌ كه‌ در آن‌ باشند و روح‌ را بر آنانی‌ كه‌ در آن‌ سالكند می‌ دهد ، چنین‌ می‌ گوید : 6 من‌ كه‌ یهوه‌ هستم‌ تو را به‌ عدالت‌ خوانده‌ ام‌ و دست‌ تو را گرفته‌ ، تو را نگاه‌ خواهم‌ داشت‌ و تو را عهد قوم‌ و نور امّت‌ ها خواهم‌ گردانید . 7 تا چشمان‌ كوران‌ را بگشایی‌ و اسیران‌ را از زندان‌ و نشینندگان‌ در ظلمت‌ را از محبس‌ بیرون‌ آوری کسی که روح خداوند بر ایشان قرار می گیرد ، همانطور که قبلا به آن اشاره شد ، امام احمد الحسن (ع) هستند . و ایشان (ع) است که عدالت و انصاف را در زمین قرار می دهد کتاب اشعیا باب چهل و نه 1 ای‌ جزیره ‌ها از من‌ بشنوید ! و ای ‌طوایف‌ از جای‌ دور گوش‌ دهید ! خداوند مرا از رحم‌ دعوت‌ كرده‌ و از احشای‌ مادرم‌ اسم‌ مرا ذكر نموده‌ است‌ . 2 و دهان‌ مرا مثل‌ شمشیر تیز ساخته‌ ، مرا زیر سایه‌ دست‌ خود پنهان‌ كرده‌ است‌ . و مرا تیر صیقلی‌ ساخته‌ در تركش‌ خود مخفی‌ نموده‌ است ‌. 3 و مرا گفت‌ : ای‌ اسرائیل‌ تو بنده‌ من‌ هستی‌ كه‌ از تو خویشتن‌ را تمجید نموده ‌ام‌ ! 4 امّا من‌ گفتم‌ كه‌ عبث‌ زحمت‌ كشیدم‌ و قوّت‌ خود را بی ‌فایده‌ و باطل‌ صرف‌ كردم‌ ؛ لیكن‌ حقّ من‌ با خداوند و اجرت‌ من‌ با خدای‌ من‌ می‌ باشد . 5 و الان‌ خداوند كه‌ مرا از رحم‌ برای‌ بندگی‌ خویش‌ سرشت‌ تا یعقوب‌ را نزد او باز آورم‌ و تا اسرائیل‌ نزد وی‌ جمع‌ شوند می گوید : و در نظر خداوند محترم‌ هستم‌ و خدای‌ من‌ قوّت‌ من‌ است‌ ؛ 6 پس‌ می‌ گوید : این‌ چیز قلیلی‌ است‌ كه‌ بنده‌ من‌ بشوی‌ تا اسباط‌ یعقوب‌ را برپا كنی‌ و ناجیان‌ اسرائیل‌ را باز آوری‌ . بلكه‌ تو را نور امّت ‌ها خواهم‌ گردانید و تا اقصای‌ زمین‌ نجات‌ من‌ خواهی‌ بود . 7 خداوند كه‌ ولّی‌ و قدّوس‌ اسرائیل‌ می‌ باشد ، به‌ او كه‌ نزد مردم‌ محقّر و نزد امّت‌ ها مكروه‌ و بنده‌ حاكمان‌ است‌ چنین‌ می گوید : پادشاهان‌ دیده‌ ، برپا خواهند شد و سروران‌ سجده‌ خواهند نمود ، به‌ سبب‌ خداوند كه‌ امین‌ است‌ و قدّوس‌ اسرائیل‌ كه‌ تو را برگزیده‌ است‌ در این آیات نیز کلامی از منجی موعود امام احمد (ع) است که مانند کلمات خداوند را که قبلا خواندیم تکرار می کنند . و خداوند ، از قبل این کلمات را در کتاب مقدس ذکر نموده است کتاب اشعیا باب شصت و یک 1 روح‌ خداوند یهوه‌ بر من‌ است‌ زیرا خداوند مرا مسح‌ كرده‌ است‌ تا مسكینان‌ را بشارت‌ دهم‌ و مرا فرستاده‌ تا شكسته‌ دلان‌ را التیام‌ بخشم‌ و اسیران‌ را به‌ رستگاری‌ و محبوسان‌ را به‌ آزادی‌ ندا كنم‌ ، 2 و تا از سال‌ پسندیده‌ خداوند و از یوم‌ انتقام‌ خدای‌ ما ندا نمایم‌ و جمیع‌ ماتمیان‌ را تسلّی‌ بخشم‌ و نیز منجی موعود ، امام احمد الحسن (ع) می فرمایند که روح خداوند بر ایشان قرار گرفته است و مسح شده ، یعنی مسیح ، و تسلی دهنده ای برای تمام ماتم ها هستند . و ایشان ندا دهنده ی روز انتقام خداوند می باشند کتاب اشعیا باب سیزده 1 وحی‌ درباره بابل‌ كه‌ اشعیا ابن‌ آموص آن‌ را دید . 2 عَلَمی‌ بر كوه‌ خشک برپا كنید و آواز به‌ ایشان‌ بلند نمایید ، با دست‌ اشاره‌ كنید تا به‌ درهای‌ نجبا داخل‌ شوند . 3 من‌ مقدّسان‌ خود را مأمور داشتم‌ و شجاعان‌ خویش‌ یعنی‌ آنانی‌ را كه‌ در كبریای‌ من‌ وجد می ‌نمایند به‌ جهت‌ غضبم‌ دعوت‌ نمودم‌ . 4 آواز گروهی‌ در كوه‌ ها مثل‌ آواز خلق‌ كثیر . آواز غوغای‌ ممالک امّت‌ ها كه‌ جمع‌ شده‌ باشند . یهوه‌ صبایوت‌ لشكر را برای‌ جنگ ، ‌سان‌ می‌ بیند . 5 ایشان‌ از زمین‌ بعید و از كرانه ‌های‌ آسمان‌ می ‌آیند . یعنی‌ خداوند با اسلحه‌ غضب‌ خود تا تمامی جهان‌ را ویران‌ كند . 6 وِلوِله‌ كنید زیرا كه‌ روز خداوند نزدیک است‌ ، مثل‌ هلاكتی‌ از جانب‌ قادر مطلق‌ می ‌آید . 7 از این‌ جهت‌ همه‌ دستها سست‌ می‌ شود و دلهای‌ همه‌ مردم‌ گداخته‌ می‌ گردد . 8 و ایشان‌ متحیر شده‌ ، اَلَم ها و دردهای‌ زه‌ بر ایشان‌ عارض‌ می‌ شود ، مثل‌ زنی‌ كه‌ می ‌زاید درد می‌ كشند . بر یكدیگر نظر حیرت‌ می‌ اندازند و رویهای‌ ایشان‌ رویهای‌ شعله‌ ور می ‌باشد . 9 اینک روز خداوند با غضب‌ و شدّت‌ خشم‌ و ستمكیشی‌ می ‌آید ، تا جهان‌ را ویران‌ سازد و گناهكاران‌ را از میانش‌ هلاک نماید . 10 زیرا كه‌ ستارگان‌ آسمان‌ و برجهایش‌ روشنایی‌ خود را نخواهند داد . و آفتاب‌ در وقت‌ طلوع‌ خود تاریک خواهد شد و ماه‌ روشنایی‌ خود را نخواهد تابانید . 11 و من‌ ربع‌ مسكون‌ را به‌ سبب‌ گناه‌ و شریران‌ را به‌ سبب‌ عصیان‌ ایشان‌ سزا خواهم‌ داد ، و غرور متكبّران‌ را تباه‌ خواهم‌ ساخت‌ و تكبّر جبّاران‌ را به‌ زیر خواهم‌ انداخت ‌. 12 و مردم‌ را از زر خالص‌ و انسان‌ را از طلای‌ اُوفیر كمیاب تر خواهم‌ گردانید . 13 بنابراین‌ آسمان‌ را متزلزل‌ خواهم‌ ساخت‌ و زمین‌ از جای‌ خود متحرّک خواهد شد . در حین‌ غضب‌ یهوه‌ صبایوت‌ و در روز شدّت‌ خشم‌ او . 14 و مثل‌ آهوی‌ رانده‌ شده‌ و مانند گله‌ ای‌ كه‌ كسی‌ آن‌ را جمع‌ نكند خواهند بود . و هر كس‌ به‌ سوی‌ قوم‌ خود توجّه‌ خواهد نمود و هر شخص‌ به‌ زمین‌ خویش‌ فرار خواهد كرد . 15 و هر كه‌ یافت‌ شود با نیزه‌ زده‌ خواهد شد و هر كه‌ گرفته‌ شود با شمشیر خواهد افتاد . 16 اطفال‌ ایشان‌ نیز در نظر ایشان‌ به‌ زمین‌ انداخته‌ شوند و خانه ‌های‌ ایشان‌ غارت‌ شود و زنان‌ ایشان‌ بی‌ عصمت‌ گردند . 17 اینک من‌ مادیان‌ را بر ایشان‌ خواهم‌ برانگیخت‌ كه‌ نقره‌ را به‌ حساب‌ نمی‌ آورند و طلا را دوست‌ نمی ‌دارند . 18 و كمانهای‌ ایشان‌ ،جوانان‌ را خرد خواهد كرد . و بر ثمره‌ رَحِم‌ ترحّم‌ نخواهند نمود و چشمان‌ ایشان‌ بر اطفال‌ شفقت‌ نخواهد كرد . 19 و بابِل‌ كه‌ جلال‌ ممالک و زینت‌ فخر كلدانیان‌ است‌ ، مثل‌ واژگون‌ ساختن‌ خدا سدوم‌ و عموره‌ را خواهد شد . 20 و تا به‌ ابد آباد نخواهد شد و نسلاً بعد نسل‌ مسكون‌ نخواهد گردید . و اَعراب‌ در آنجا خیمه‌ نخواهند زد و شبانان‌ گله‌ ها را در آنجا نخواهند خوابانید . 21 بلكه‌ وحوش‌ صحرا در آنجا خواهند خوابید و خانه‌ های‌ ایشان‌ از بومها پر خواهد شد . شترمرغ‌ در آنجا ساكن‌ خواهد شد و غولان‌ در آنجا رقص‌ خواهند كرد ، ۲۲ و شغالها در قصرهای‌ ایشان‌ و گرگها در كوشكهای‌ خوش ‌نما صدا خواهند زد و زمانش‌ نزدیک است‌ كه‌ برسد و روزهایش‌ طول‌ نخواهد كشید و همانطور که گفته شد ، دعوت ایشان از کوه خشک یا همان کوه طور (صهیون) آغاز می شود و پرچم ایشان از بابل یا همان عراق کنونی برافراشته خواهد شد . اما همانطور که در این آیات می بینیم ، ابتدای قیام منجی از عراق نیست و بلکه مقصد ایشان به سمت عراق است . و این مسئله نشان می دهد که قیام ایشان از جای دیگری آغاز می شود . و آن طبق احادیث محمد و آل محمد (ص) از ایران است که در این آیات نیز به آن اشاره شده است . قیام منجی موعود ، امام احمد الحسن (ع) با همراهی مادیان یا قوم مادها یا همان ایرانیان است ، که منجی موعود (ع) از ایران یا خراسان و به همراه گنج های طالقان یا همان ایرانیان که عده ی زیادی از یاران ایشان را تشکیل می دهند ، قیام مقدسشان را آغاز می کنند و به سوی عراق رفته و کشتار شدیدی ، برای واژگون ساختن بابل یا عراق کنونی به راه خواهد افتاد مکاشفه یوحنا باب پنج 1 و دیدم‌ بر دست‌ راست‌ تخت ‌نشین ‌، کتابی را که‌ مکتوب‌ است‌ از درون‌ و بیرون‌ ، و مختوم‌ به‌ هفت‌ مهر . 2 و فرشته‌ ای‌ قوی‌ را دیدم‌ که‌ به‌ آواز بلند ندا می‌کند که‌ : کیست‌ مستحق اینکه‌ کتاب‌ را بگشاید و مهرهایش‌ را بردارد ؟ 3 و هیچ‌ کس‌ در آسمان‌ و در زمین‌ و در زیرزمین‌ نتوانست‌ آن‌ کتاب‌ را باز کند یا بر آن‌ نظر کند . 4 و من‌ بشدت‌ می‌گریستم‌ زیرا هیچ‌کس‌ که‌ شایسته‌ گشودن‌ کتاب‌ یا خواندن‌ آن‌ یا نظر کردن‌ بر آن‌ باشد ، یافت‌ نشد . 5 و یکی‌ از آن‌ پیران‌ به‌ من‌ می‌ گوید : گریان‌ مباش‌ ! اینک‌ آن‌ شیری‌ که‌ از سبط‌ یهودا و ریشه‌ داود است ‌، غالب‌ آمده‌ است‌ تا کتاب‌ و هفت‌ مهرش‌ را بگشاید . 6 و دیدم‌ در میان‌ تخت‌ و چهار حیوان‌ و در وسط‌ پیران ‌، بره ‌ای‌ چون‌ ذبح‌ شده‌ ایستاده‌ است‌ و هفت‌ شاخ‌ و هفت‌ چشم‌ دارد که‌ هفت‌ روح‌ خدایند که‌ به‌ تمامی‌ جهان‌ فرستاده‌ می‌ شوند . 7 پس‌ آمد و کتاب‌ را از دست‌ راست‌ تخت‌ نشین‌ گرفته‌ است‌ . 8 و چون‌ کتاب‌ را گرفت‌ ، آن‌ چهار حیوان‌ و بیست‌ و چهار پیر به‌ حضور بره‌ افتادند و هر یکی‌ از ایشان‌ بربطی‌ و کاسه‌ های‌ زرین‌ پر از بخور دارند که‌ دعاهای‌ مقدسین‌ است‌ . 9 و سرودی‌ جدید می ‌سرایند و می‌گویند : مستحق گرفتن‌ کتاب‌ و گشودن‌ مهرهایش‌ هستی‌ زیرا که‌ ذبح‌ شدی‌ و مردمان‌ را برای‌ خدا به‌ خون‌ خود از هر قبیله‌ و زبان‌ و قوم‌ و امت‌ خریدی‌ 10 و ایشان‌ را برای‌ خدای‌ ما پادشاهان‌ و کهنه‌ ساختی‌ و بر زمین‌ سلطنت‌ خواهند کرد . 11 و دیدم‌ و شنیدم‌ صدای‌ فرشتگان‌ بسیار را که‌ گرداگرد تخت‌ و حیوانات‌ و پیران‌ بودند و عدد ایشان‌ کرورها کرور و هزاران‌ هزار بود ؛ 12 که‌ به‌ آواز بلند می‌گویند : مستحق‌ است‌ بره‌ ذبح‌ شده‌ که‌ قوت‌ و دولت‌ و حکمت‌ و توانایی‌ و اکرام‌ و جلال‌ و برکت‌ را بیابد . 13 و هر مخلوقی‌ را که‌ در آسمان‌ و بر زمین‌ و زیرزمین‌ و در دریاست‌ و آنچه‌ در آنها می ‌باشد ، شنیدم‌ که‌ می‌گویند : تخت ‌نشین‌ و بره‌ را برکت‌ و تکریم‌ و جلال‌ و توانایی‌ باد تا ابدالاباد . 14 و چهار حیوان‌ گفتند : آمین‌ ! و آن‌ پیران‌ به‌ روی‌ در افتادند و سجده‌ نمودند در این آیات نیز اثبات بیشتری بر این دارد که آن شیری که از سبط یهودا و ریشه ی داوود (ع) است ، یکی از بیست و چهار پیر یعنی امام احمد الحسن (ع) که از اوصیای رسول الله (ص) می باشد ، که آنها طبق وصیت رسول الله محمد (ص) بیست و چهار نفر ، یعنی دوازده امام (ع) و دوازده مهدی (ع) ، هستند . و ایشان همان شیری هستند که به همراه امیر المومنین حضرت علی (ع) در خیبر و احد و حنین و در بدر و … غرش می کردند مکاشفه یوحنا باب شش 1 و دیدم‌ چون‌ بره‌ یکی‌ از آن‌ هفت‌ مهر را گشود ؛ و شنیدم‌ یکی‌ از آن‌ چهار حیوان‌ به‌ صدایی‌ مثل‌ رعد می‌ گوید : بیا و ببین‌ ! 2 و دیدم‌ که‌ ناگاه‌ اسبی‌ سفید که‌ سوارش‌ کمانی‌ دارد و تاجی‌ بدو داده‌ شد و غلبه کننده بیرون‌ آمد‌ و تا غلبه‌ نماید 3 … کسی که بر اسب سفید برای غلبه کردن می آید نیز همان امام احمد الحسن (ع) می باشند که در آیات قبلی به خوبی روشن شد کتاب اشعیا باب چهل و چهار 1 امّا الان‌ ای‌ بنده‌ من‌ یعقوب‌ بشنو و ای اسرائیل‌ كه‌ تو را برگزیده‌ام ‌! 2 خداوند كه‌ تو را آفریده‌ و تو را از رحم‌ بسرشت‌ و معاون‌ تو می‌ باشد چنین‌ می‌ گوید : ای‌ بنده‌ من‌ یعقوب‌ مترس‌ ! و ای‌ یشُرون‌ كه‌ تو را برگزیده‌ام‌ ! 3 اینک بر (زمین‌) تشنه‌ آب‌ خواهم‌ ریخت‌ و نهرها بر خشک . روح‌ خود را بر ذریت‌ تو خواهم‌ ریخت‌ و بركت‌ خویش‌ را بر اولاد تو . 4 و ایشان‌ در میان‌ سبزه‌ ها ، مثل‌ درختان‌ بید بر جویهای‌ آب‌ خواهند رویید . 5 یكی‌ خواهد گفت‌ كه‌ من‌ از آن‌ خداوند هستم‌ و دیگری‌ خویشتن‌ را به‌ نام‌ یعقوب‌ خواهد خواند و دیگری‌ بدست‌ خود برای‌ خداوند خواهد نوشت‌ و خویشتن‌ را به‌ نام‌ اسرائیل‌ ملقّب‌ خواهد ساخت‌ در اینجا نیز به روشنی به نام منجی موعود که روح خداوند بر او که از طرف مادر امام مهدی (ع) از فرزندان حضرت یعقوب (ع) است ، اشاره شده است . و آن اسرائیل که به معنای بنده ی خداوند و در عربی همان عبد الله است می باشد که طبق وصیت حضرت محمد (ص) از نام های مهدی اول امام احمد الحسن (ع) است مکاشفه یوحنا باب هفده 12 و آن‌ ده‌ شاخ‌ که‌ دیدی ‌، ده‌ پادشاه‌ هستند که‌ هنوز سلطنت‌ نیافته ‌اند بلکه‌ یک‌ ساعت‌ با وحش‌ چون‌ پادشاهان‌ قدرت‌ می ‌یابند. 13 اینها یک‌ رای‌ دارند و قوت‌ و قدرت‌ خود را به‌ وحش‌ می‌ دهند . 14 ایشان‌ با بره‌ جنگ‌ خواهند نمود و بره‌ بر ایشان‌ غالب‌ خواهد آمد ، زیرا که‌ او رب الارباب‌ و پادشاه‌ پادشاهان‌ است‌ و آنانی‌ نیز که‌ با وی‌ هستند که‌ خوانده‌ شده‌ و برگزیده‌ و امینند هیچ پرچمی توانایی آن را ندارد که در برابر امام احمد الحسن (ع) قرار بگیرد و ایشان تمام دشمنانشان را به هلاکت خواهند رساند و بر تمام آنها غالب خواهند آمد مکاشفه یوحنا باب نوزده 7 شادی‌ و وجد نماییم‌ و او را تمجید کنیم‌ زیرا که‌ نکاح‌ بره‌ رسیده‌ است‌ و عروس‌ او خود را حاضر ساخته‌ است‌ . 8 و به‌ او داده‌ شد که‌ به‌ کتان پاک‌ و روشن‌ خود را بپوشاند ، زیرا که‌ آن‌ کتان‌ عدالتهای‌ مقدسین‌ است‌ . 9 و مرا گفت‌ : بنویس‌ : خوشابحال‌ آنانی‌ که‌ به‌ بزم‌ نکاح‌ بره‌ دعوت‌ شده‌ اند . و نیز مرا گفت‌ که‌ : این‌ است‌ کلام‌ راست‌ خدا … 11 و دیدم‌ آسمان‌ را گشوده‌ و ناگاه‌ اسبی‌ سفید که‌ سوارش‌ امین‌ و حق نام‌ دارد و به‌ عدل‌ داوری‌ و جنگ‌ می ‌نماید ، 12 و چشمانش‌ چون‌ شعله‌ آتش‌ و بر سرش‌ افسرهای‌ بسیار و اسمی‌ مرقوم‌ دارد که‌ جز خودش‌ هیچ‌کس‌ آن‌ را نمی‌ داند . 13 و جامه ‌ای‌ خون‌ آلود در بر دارد و نام‌ او را کلمه‌ خدا می‌ خوانند . 14 و لشکرهایی‌ که‌ در آسمانند ، بر اسبهای‌ سفید و به‌ کتان‌ سفید و پاک‌ ملبس‌ از عقب‌ او می‌ آمدند . 15 و از دهانش‌ شمشیری‌ تیز بیرون‌ می ‌آید همانطور که گفته شد ، کسی که بر اسب سفید سوار است ، امام احمد الحسن (ع) هستند و در اینجا نیز به القاب ایشان ، یعنی امین و حق اشاره شده است . لقب امین ایشان در آیات قبلی در انجیل متی باب بیست و چهار به عنوان رسولی که قبل از بازگشت حضرت عیسی (ع) می آید نیز ذکر شده بود کتاب اشعیا باب شصت و سه 1 این‌ كیست‌ كه‌ از ادوم‌ با لباس‌ سرخ‌ از بصره‌ می ‌آید ؟ یعنی‌ این‌ كه‌ به‌ لباس‌ جلیل‌ خود ملبّس‌ است‌ و در كثرت‌ قوّت‌ خویش‌ می‌ خرامد ؟ من‌ كه‌ به‌ عدالت‌ تكلّم‌ می‌ كنم‌ و برای‌ نجات‌ ، زورآور می ‌باشم‌ . 2 چرا لباس‌ تو سرخ‌ است‌ و جامه‌ تو مثل‌ كسی‌ كه‌ چرخشت‌ را پایمال‌ كند ؟ 3 من‌ چرخشت‌ را تنها پایمال‌ نمودم‌ و احدی‌ از قوم‌ ها با من‌ نبود و ایشان‌ را به‌ غضب‌ خود پایمال‌ كردم‌ و به‌ حدّت‌ خشم‌ خویش‌ لگد كوب‌ نمودم‌ و خون‌ ایشان‌ به‌ لباس‌ من‌ پاشیده‌ شده‌ ، تمامی‌ جامه‌ خود را آلوده‌ ساختم‌ . 4 زیرا كه‌ یوم‌ انتقام‌ در دل‌ من‌ بود و سال‌ فدیه‌ شدگانم‌ رسیده‌ بود . 5 و نگریستم‌ و اعانت‌ كننده‌ ای‌ نبود و تعجّب‌ نمودم‌ زیرا دستگیری‌ نبود . لهذا بازوی‌ من‌ مرا نجات‌ داد و حدّت‌ خشم‌ من‌ ، مرا دستگیری‌ نمود . 6 و قوم‌ ها را به‌ غضب‌ خود پایمال‌ نموده‌ ، ایشان‌ را از حدّت‌ خشم‌ خویش‌ مست‌ ساختم‌ . و خون‌ ایشان‌ را بر زمین‌ ریختم‌ در اینجا نیز به شهر محل تولد و سکونت امام احمد الحسن (ع) یعنی بصره اشاره شده است ، که کاملا تصدیق امر ایشان (ع) را می کند و نیز در آیات می بینیم که نجات دهنده قیامی دارد که در آن کشتار فراوان ، اما از روی عدالت صورت می گیرد که آن ، همان غضب خداوند است . و این قیام برای انتقام از خون فدا شده گان از پیامبران و جانشینان آنها که در راه خدا کشته شدند می باشد اما آنچه در این آیات قلب هر مومنی را به درد می آورد این است که این منجی ، با وجود این که فرستاده ای الهی و برای برقرار کردن عدالت می آید ، قبل از قیامش غریب و مظلوم واقع می شود مکاشفه یوحنا باب هفت 2 و فرشته‌ دیگری‌ دیدم‌ که‌ از مطلع‌ آفتاب‌ بالا می آید و مهر خدای‌ زنده‌ را دارد . و به‌ آن‌ چهار فرشته‌ ای‌ که‌ بدیشان‌ داده‌ شد که‌ زمین‌ و دریا را ضرر رسانند ، به‌ آواز بلند ندا کرده‌ ، 3 می گوید : هیچ‌ ضرری‌ به‌ زمین‌ و دریا و درختان‌ مرسانید تا بندگان‌ خدای‌ خود را بر پیشانی ایشان‌ مهر زنیم ‌. 4 و عدد مهرشدگان‌ را شنیدم‌ که‌ از جمیع اسباط بنی ‌اسرائیل‌ ، صد و چهل‌ و چهار هزار مهر شدند همچنین خداوند متعال با عذاب های الهی دشمنانش را از بین می برد . اما آنچه که قابل توجه می باشد این است که عذاب خداوند به صد و چهل و چهار هزار نفر نخواهد رسید . که در آیات قبلی برایمان روشن شد که آنها انصار امام مهدی (ع) هستند که بر پیشانی آنها ، نام امام احمد الحسن (ع) و پدرشان امام مهدی (ع) مهر شده است مکاشفه یوحنا باب نه 1 و چون‌ فرشته‌ پنجم‌ نواخت‌ ، ستاره ‌ای‌ را دیدم‌ که‌ بر زمین‌ افتاده‌ بود و کلید چاه‌ هاویه‌ بدو داده‌ شد . 2 و چاه هاویه‌ را گشاد و دودی‌ چون‌ دود تنوری‌ عظیم‌ از چاه‌ بالا آمد و آفتاب‌ و هوا از دود چاه‌ تاریک‌ گشت‌ . 3 و از میان‌ دود ، ملخها به‌ زمین‌ برآمدند و به‌ آنها قوتی‌ چون‌ قوت‌ عقربهای‌ زمین‌ داده‌ شد 4 و بدیشان‌ گفته‌ شد که‌ ضرر نرسانند نه‌ به‌ گیاه‌ زمین‌ و نه‌ به‌ هیچ‌ سبزی‌ و نه‌ به‌ درختی‌ بلکه‌ به‌ آن‌ مردمانی‌ که‌ مهر خدا را بر پیشانی‌ خود ندارند این آیات نیز تصدیق کننده ی آنچه قبلا ذکر شد است کتاب اشعیا باب پنجاه و نه 20 و خداوند می‌ گوید كه‌ نجات‌ دهنده‌ ای‌ برای‌ صهیون‌ و برای‌ آنانی‌ كه‌ در یعقوب‌ از معصیت‌ بازگشت‌ نمایند خواهد آمد . 21 و خداوند می ‌گوید : امّا عهد من‌ با ایشان‌ این‌ است‌ كه‌ روح‌ من‌ كه‌ بر تو است‌ و كلام‌ من‌ كه‌ در دهان‌ تو گذاشته ‌ام‌ از دهان‌ تو و از دهان‌ ذرّیت‌ تو و از دهان‌ ذرّیت‌ ذرّیت‌ تو دور نخواهد شد . خداوند می‌ گوید : از الان‌ و تا ابدالآباد در این آیات نیز به منجی موعود امام احمد الحسن (ع) که روح خداوند بر ایشان است و نیز به فرزندان ایشان یعنی مهدیین (ع) اشاره شده است که پس از ایشان ، عهد خداوند در آنها ادامه می یابد کتاب اشعیا باب شصت و یک 8 زیرا من‌ كه‌ یهوه‌ هستم‌ ، عدالت‌ را دوست‌ می ‌دارم‌ و از غارت‌ و ستم‌ نفرت‌ می ‌دارم‌ و اجرت‌ ایشان‌ را به‌ راستی‌ به‌ ایشان‌ خواهم‌ داد و عهد جاودانی‌ با ایشان‌ خواهم‌ بست‌ . 9 و نسل‌ ایشان‌ در میان‌ امّت‌ ها و ذریت‌ ایشان‌ در میان‌ قوم‌ ها معروف‌ خواهند شد . هر كه‌ ایشان‌ را بیند اعتراف‌ خواهد نمود كه‌ ایشان‌ ذریت‌ مبارک خداوند می‌ باشند . 10 در خداوند شادی‌ بسیار می‌ كنم‌ و جان‌ من‌ در خدای‌ خود وجد می‌ نماید زیرا كه‌ مرا به‌ جامه‌ نجات‌ ملبّس‌ ساخته ‌، ردای‌ عدالت‌ را به‌ من‌ پوشانید . چنانكه‌ داماد ، خویشتن‌ را به‌ تاج‌ آرایش‌ می ‌دهد و عروس‌ ، خود را به‌ زیورها زینت‌ می‌ بخشد در این آیات نیز به امام احمد الحسن (ع) و مهدیین (ع) از فرزندان ایشان اشاره شده است که عهد خداوند در آنها است و آنها ذریت مبارک خداوند می باشند والحمد لله وحده وحده وحده وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: