یمانی آل محمد، امام احمد الحسن (ع) فرمود: برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى (ع) سؤال کنيد ، از رسول خدا (ص) و ائمه (ع) درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟ آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟ آيا از آن قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم (ع) را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى (ع) شد؟ و چه کسانى با نوح و هود و صالح و شعيب و موسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟ اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد : ﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند … 67 سوره ی احزاب

گزیده ای از اقوال و فرمایشات یمانی آل محمد ع

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما

امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : اما بعد ، ای شیعیان امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، بر حسب آنچه که ادعا می‌ کنید ، بدرستی که برای شما ، از طرف خداوند سبحان و متعال ، حجت روشن و کامل بر من آمد ، که همانا من صراط مستقیم ، به سوی جنات نعیم (بهشت های پر نعمت) هستم . پس هر کس که با من همراه شود ، نجات یافته و هر کس که از من تخلف ورزد ، هلاک و گمراه می‌ شود . و این آخرین هشدار از طرف خداوند برای شما است

یمانی آل محمد ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : با آنها روبرو خواهم شد ، همانگونه حسین (علیه السلام) با گذشتگان (پدران) آنها روبرو شد . و تمام عالم ، کربلای جدیدی بر روی زمین خواهد دید . کربلایی که در آن ، حسین و یارانش هستند . عده ی اندکی که به حق و به حاکمیت خدا دعوت می‌ کنند

یمانی آل محمد (علیه السلام) فرمود : حسین (علیه السلام) ، شخصی نبود که بیش از هزار سال پیش کشته شود ، تا دوستداران و شیعیانش ، بخاطر آنچه که برای او اتفاق افتاد ، گریه کنند و به خود لطمه وارد کنند . هیهات ، همانا حسین (علیه السلام) ، برای اثبات حاکمیت خداوند قیام کرد . و اعتراف به حاکمیت خدا ، چیزی است که خداوند آن را می‌ خواهد . و نقض آن ، خدا را راضی نمی‌ کند . و در گذشته و حال و آینده ، قاتلان حسین (علیه السلام) ، کسانی هستند که هدفی را که حسین (علیه السلام) بخاطر آن قربانی شد ، نقض کردند و نقض می‌ کنند . و نمی‌ توان مصداقی روشنتر و واضحتر از فقهای آخر الزمان و پیروانشان ، بر این نقض کردن ، ببینیم

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : پس تمام کسانی که ادعای اسلام می‌ کنند را ، بر موقف و جایگاهشان نسبت به آل محمد (علیهم السلام) انذار کنید و هشدارشان دهید . و برای آنها جایگاهی نیکو در آخرت آماده کنید که بدان تشرف بیابند ، زمانی که در برابر خداوند سبحان می‌ ایستند . آن جایی که واجبترین امر ، حب آل محمد (علیهم السلام) و تسلیم بودن در برابر اوامرشان می‌ باشد . بسم الله الرحمن الرحیم . قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى . بگو از شما مزدی نمی‌ خواهم مگر مودت نزدیکانم را . الشوری:23

عبد صالح ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : به کسی که همه چیز را آفرید و به هر چیزی چگونگی خلقتش را عطا کرد ، تمسک کنید . و تمام اموری را که او سبحانه و تعالی به شما خبر داد را بپذیرید . همه چیز را از طریق او بشناسید ، که نه از بین رفته و نه گمراه می‌ شوید ، حتی اگر تمام اهل زمین از بین بروند و گمراه شوند

یمانی آل محمد (علیه السلام) فرمود : در کلامم تدبر کنید ، ای کسانی که ادعای طلب و جستجوی حق را می‌ کنید . آمده‌ ام تا بر حق شهادت دهم . و حق را روشن کنم . هرگز نیامده ام تا مردم از من تبعیت کنند . هدفم روشن کردن حق ، و جدا کردن باطل است . پس به همین خاطر می‌ گویم : کسی از من توقع سازش و چاپلوسی نداشته باشد . هیهات که ما حتی مقداری از حق را فروگذاریم ، و قسمتی از باطل را رها سازیم ، برای آن که کسی ما را بخواهد ، یا کسی را راضی کنیم ، که برای ابرار هیچ چیزی بهتر از آنچه نزد خداوند است نمی باشد

یمانی آل محمد (علیه السلام) فرمود : اگر یزید (لعنه الله) ، یک شیرخواره از حسین (علیه السلام) را کشت ، همانا که اینها شیرخواره های بیشتری را کشته اند ، و استعداد کشتن صدها شیرخواره را دارند . بدرستی که این قاتلان ، مزدوران آمریکا هستند که در دهلیزهای تاریک در حرکت هستند ، که یزید و کسانی که شبیه او هستند را تبعیت می کنند . که می‌ خواهند به جایگاه آنها در اسفل السافلین ملحق شوند

یمانی آل محمد ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : هیزم ها را جمع کنید و آتش را برای ابراهیم شعله‌ ور سازید . و نوح را مسخره کنید . و شمشیر زهرآلود را برای فرق سر علی آماده کنید . و سپاه خود را برای له کردن سینه ی حسین مهیا سازید . ولیکن من هرگز سازش و نرمی نخواهم کرد ، و هرگز از مواجهه با عثمان زمان خود ، و به فضیحت کشاندن او در مقابل دیدگان همه ، دست بر نمی دارم

امام یمانی (علیه السلام) فرمود : والله که رسول الله (ص) و پدرانم ائمه (علیه السلام) ، چیزی از امرم را باقی نگذاشتند ، مگر آنکه آن را روشن کردند . پس مرا به دقت ، و با نام و صفت ، و محل سکونت توصیف کردند . پس هیچ چیزی از امرم را نگفته باقی نگذاشتند ، و هیچ شبهه ای در قضیه ی من ، بعد از این بیان وجود ندارد . و امر من روشنتر از خورشید ، در وسط ظهر است . و همانا که من مهدی اول و یمانی موعود هستم

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : ای مومنان ، بدرستیکه شما در دهم محرم پیروز شدید . بدرستیکه شما ابلیس و لشکریانش را شکست سختی دادید . همانا که شما روی ابلیس (لعنه الله) را ، با سجود و تسلیمتان برای خداوند سبحان سیاه کردید . کمی تعداد شما ، و کثرت دشمنانتان و زیادی تعدادشان ، شما را باز ندارد . بدرستیکه شما شکست سنگینی بر مرجعیت شیطانی یزیدی وارد کردید . و همانا که شما قبل از آن حادثه نیز آنان را ، با آن علمی که خداوند از فضل خویش به شما عطا کرد ، به سختی شکست دادید . و جهل و کمی علم آنها برای شما روشن شد

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : به خدا سوگند که ای مومنان ، شما بر هوای نفس ، و منیت ، و شیطان ، و دنیا و زیور آلاتش پیروز شدید . شما را از بهانه گیری و شکایت کردن ، و ترک صبر نهی می‌ کنم . همانا که صبر ، کلید فرج و گشایش است . و آن فرج شماست . همانا که شما در گذشته صبر کردید ، و صبر شما اکنون ، اولیٰ‌ تر و مهمتر و مورد نیازتر است . زیرا که مدت زیادی باقی‌ نمانده است . پس اگر شما دردمندید ، آنان نیز دردمندند . اما شما به خداوند امید دارید ، در حالی که آنها به خداوند امیدی ندارند . و انتهای کار آنان ، مانند انتهای کار یزید و لشکریانش خواهد بود

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : در ملکوت آسمانها نگاه کنید . و از ملکوت آسمانها بشنوید . و به ملکوت آسمانها ایمان بیاورید . که همانا آن حق است . حقی که انبیاء و اوصیاء به آن ایمان داشتند . و علمای بی عمل به آن کفر ورزیدند . کسانی که همه ی زمانها ، با انبیاء و اوصیاء به دشمنی پرداختند . علمای بی عمل در آخر الزمان ، به آمریکا ، و دموکراسی و انتخاباتش نظر کردند ، و به خداوند هیچ نظری نکردند . مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ . خداوند را چنانكه سزاوار ارج اوست ، ارج نگذاشتند ، بدرستی که خداوند تواناى پيروزمند است‏ . الحج:74

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : آمده‌ ام تا به حق شهادت دهم ، و حق را بگویم . برای همین به دنیا آمده‌ ام و به همین حال از دنیا خواهم رفت ، ان‌ شاء الله . اما شما ، اگر می‌ خواهید به حق شهادت دهید ، پس شهادت بدهید . اما اگر آن را سنگین و تلخ یافتید ، پس خدا را بخاطر نعمتی که بر شما ارزانی داشته است شکر کنید . همانا که حق سنگین و تلخ ، و باطل سبک و شیرین است

یمانی آل محمد (علیه السلام) فرمود : به آنچه که در ملکوت آسمانها می‌ شنوید و می‌ بینید ، شهادت دهید . مردم را بوسیله ی حق بشناسید . و مردم را به حق دعوت کنید . همه را ، به سفره ای که از آسمان نازل شده ، دعوت کنید . شاید کسانی که با طولانی کردن نماز و دعا ، تظاهر می‌ کنند ، بر سر این سفره حاضر نشوند . اما زناکار و شراب خوار ، و خطاکاران بر سر این سفره حاضر می‌ شوند ، و به سوی خداوند توبه می‌ کنند و باز می‌ گردند . برای همین مبعوث شده‌ ام . برای اصلاح همین ها

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : همانا صفحه ی وجود انسان ، از تاریکی و نور تشکیل شده است . پس هر آنچه را که انسان ، به آن علم پیدا می کند ، و به آن عمل می کند ، و در آن خلوص نیت قرار می دهد ، تاریکی را در صفحه ی وجودش ، محسورتر و کمتر می‌ کند . تا این که از آن تاریکی ، جز شائبه ای باقی نماند ، و اثر آن بسیار کم شود . به طوری که انسان را از هدایت خارج نکند ، و او را در گمراهی وارد نکند . و این همان عصمت است

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : همانا دنیا نسبت به آخرت ، دو چیزی هستند که هرگز به همراه هم ، در قلب انسان جمع نمی‌ شوند . و آنها در دو جهت مقابل به هم هستند . اگر انسان به یکی از آنها روی بیاورد ، به دیگری پشت کرده است . و برای انسان ممکن نیست که دنیا و آخرت را ، با هم در قلب یا چشمش جمع کند

یمانی آل محمد (علیه السلام) فرمود : بر انسان واجب است که مواظب امتحان خداوند باشد . و با هوای نفسش مقابله کند . و از خلیفة الله در زمین تبعیت کند . وگرنه آتش جهنم ! همانا که جهاد نیست ، مگر زیر پرچم ولی خدا و خلیفه اش در زمین . و هر کس که ادعا کند که او جهاد می‌ کند ، و در طلب شهادت است ، زیر پرچمی جز پرچم خلیفة الله در زمین ، تعجیل و عجله در کشته شدن در دنیا ، قبل از کشته شدن در آخرت کرده است

سرور و مولای ما ، امام احمد الحسن (صلوات و سلام پروردگارم بر او باد) فرمود : هر کس در طلب و بدنبال من باشد ، هلاک می شود . و هر کس در طلب و بدنبال امام مهدی باشد ، گمراه می‌ شود . و هر کس در طلب و بدنبال خداوند باشد ، به هدف می‌ رسد و وصل می‌ شود

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : هر کاری که می‌ خواهید ، انجام دهید . شما برای وارثان زمینه سازی می‌ کنید . بخواهید یا نخواهید ! و در دنیا و آخرت شکست خواهید خورد . و آن خسران مبین و شکست آشکار است

امام احمد الحسن (علیه الصلاة و السلام) فرمود : اما اگر کل و تمام حق را می‌ خواهید ، پس حق را به شما می‌ گویم : بدرستی که ما باید از آنچه که در آن هستیم ، خجالت بکشیم . پس ما بدنبال چه هستیم ؟ بدنبال آخرت ؟ بدنبال بهشت ؟ بدنبال بقاء و جاودانگی ، و کمال ؟ اما کدام یک از ما ، از کرم خداوند خجالت می کشد ؟ و زمانی که به خود نظر می کند ، نخواهد و راضی نشود ، که موجودی در برابر خداوند سبحان باشد ؟ و بدنبال بقاء و جاودانگی نباشد ، حتی در آخرت و بهشت ؟ بلکه بدنبال فنا شدن ، از خجالت و حیا نسبت به خداوند ، باشد ؟

نور ، احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : الله را با الله بشناسید . یعنی الله سبحانه و تعالی را با الله در مخلوقات بشناسید . و آن امام مهدی (علیه السلام) است . پس امام مهدی ، صلوات پروردگارم بر او باد ، تجلی و ظهور الله در مخلوقات است . یعنی تجلی و ظهور مدینه ی کمالات الهی در مخلوقات . و به عبارت دیگر ، تجلی و ظهور اسماء خداوند سبحان در مخلوقات . پس امام مهدی (علیه السلام) وجه (صورت) الله سبحانه و تعالی است که با آن ، با مخلوقاتش مواجه می‌ شود . پس هر کس که می‌ خواهد خداوند سبحان را بشناسد ، راهی جز این ندارد که امام مهدی (علیه السلام) را بشناسد

عبد صالح ، احمد (علیه السلام) فرمود : کسانی که از خداوند هستند ، کلمات خداوند را می شنوند . و شیعیان حقیقی محمد و آل محمد (علیهم السلام) ، صدای معلم صالح را بخوبی می‌ شناسد . آیا انسان صدای امامش را از یاد می برد ؟ آیا ممکن است فرزند ، صدای پدرش ، کسی را که او را پرورش داده است را ، نشناسد ، بخاطر آن که او در دنیا ، صداهای زیادی را شنیده است ؟ آیا این ممکن است ؟

یمانی آل محمد (علیه السلام) فرمود : این همان چیزی است که خداوند و رسولش به ما وعده داده‌ اند . راست گفتند خداوند و رسولش . و تمام حمد و ستایش از آن خداوند ، پروردگار عالمیان است . چه نعمتی بالاتر از آن که مانند حسین و اهلش باشیم ، کشته شده ها و وحشت زده ها . و چه ننگی بالاتر برای فقهای بدکار ، که مانند یزید و لشکریانش باشند ، قاتل و طغیانگر

یمانی آل محمد ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : مانند آب باشید ، نجاست را پاک می کند ، و در آن وارد می شود و به همراه آن حرکت می کند ، تا وقتی که آن را از بدن پاک کند . به آرامی و بدون آسیب رساندن به بدن . مانند چاقو نباشید ، که گوشت را به همراه نجاست قطع می کند ، و باعث درد برای بدن می شود . و شاید که او به سبب همین درد ، نجاست را بجای پاک شدن و طهارت شما انتخاب کند

یمانی آل محمد ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : بدانید که همانا خداوند ، در دلهای مومنان ، مودت و دوستی و علاقه ی به ما را قرار داده است . دلهای آنان از ذکر و یاد ما زنده ، و اشکهایشان از شوق و اشتیاق ما جاری می شود . و شما به همین علاقه نیز امتحان می‌ شوید . پس این علاقه شما را در حدی مشغول نکند که از یاد خدا غافل شوید . مانند کسی نباشید که مشغول شدنش به آینه او را از دیدن تصویر باز داشته است . زیرا که آینه ، وسیله‌ ای است برای دیدن و رسیدن به تصویر

از حکمت های یمانی : امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : اینگونه نیست که هر چیزی که با تاریکی برخورد کند ، نور باشد . بلکه می‌ تواند تاریکی نیز باشد . اما هر چیزی که با نور برخورد کند ، تاریکی است . پس در ابتدا لازم است که نور را بشناسیم ، تا به وسیله ی نور ، تاریکی برای ما آشکار شود

امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : هر کدام از شما باید خدا را در هر چیز ، و همراه هر چیز ، و بعد از هر چیز ، و قبل از هرچیز ، ببیند . تا این که خدا را بشناسد و پرده ها برای او برداشته شود . پس تمام چیزها را با خدا ببیند . پس نباید در نزد شما ، آثار (مخلوقات) دلیل بر وجود مؤثر (آفریننده) سبحان باشد ، بلکه اوست که دلیل بر وجود آثار است

یمانی آل محمد ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : اى مؤمنان ، از خداوندى كه بر همه چيز قادر و تواناست بترسيد . و از كسى كه بر هيچ چيزى قادر و توانا نيست نترسيد . زیرا او بر هيچ چيزى توانا نيست ، مگر به حول و قدرت و اراده خداوند سبحان . شما در اين دنيا رهگذر هستيد ، و هر رهگذرى را مقصد و پايانى است . پس برحذر باشيد که مقصد و پايان کار شما آتش باشد . و تلاش كنيد كه عاقبت کار شما ورود به بهشت باشد

یمانی آل محمد ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : نیامده ام تا خدمتگذاران را جستجو کنم . و نیامده ام که مردم مرا ببینند ، که حجابی بین آنها و بین خداوند متعال شوم . آمده‌ ام تا هیکل باطل را ویران و هیکل حق را بنا سازم . پس مرا بر این امر یاری کنید ، خدا شما را رحمت کند

امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : بدرستی که دعوت شما ، دعوت تمام انبیاء و اوصیاء (علیهم السلام) است . پس عمل کنید و شاهدان بر مردم باشید ، همانگونه که رسول بر شما شاهد است . و به زودی عملهایتان را الله و رسولش و انبیاء و اوصیاء (علیهم السلام) و مومنان خواهند دید . پس صبور و استوار باشید و از حافظان دین باشید . با اهل هر کتابی به کتاب خودشان احتجاج کنید . و با اهل انجیل نیز به انجیلشان احتجاج کنید . بدرستی که قضیه ی شما در انجیلشان ذکر شده است . نه تنها اجمالی بلکه با تفصیل و روشن

سید یمانی (علیه السلام) فرمود : در برابر بدی ، بدی نکنید . به کسی که بدی کرده ، خوبی کنید . مگر دوست ندارید که خداوند در برابر بدیهای شما ، با شما احسان و نیکی کند ؟ پس شما هم با مردم اینگونه باشید

یمانی آل محمد (علیهم السلام) فرمود : تعالیم انبیاء را بیاموزید و به آن عمل کنید . پس به زودی عملهایتان را خداوند و رسولش و امامان و انبیاء و مرسلین و بندگان صالح خدا (علیهم السلام) خواهند دید . پس یقین کسب کنید . زیرا با یقین است که فرزندان آدم ، رحمتهای خداوند را دریافت و از آن سرشار می شوند

یمانی آل محمد ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : موالات (ولایت) ولی الله عمود (ستون) دین است . اگر آن (ولایت) پذیرفته شود ، دیگر اعمال نیز پذیرفته می‌شود و اگر رد شود دیگر چیزها نیز رد می‌شود . پس اگر کسی ندای حسین (علیه السلام) را بشنود و او را یاری نکند ، چگونه انتظار داشته باشد که نماز یا روزه اش مورد قبول واقع شود ؟

یمانی آل محمد ، امام احمد الحسن (علیه السلام) فرمود : پروردگارا ! اگر اين تو را راضى مى كند ، پس بگير تا راضى شوى . یا اینکه اراده خداوند اين بار تغيير کرده است ، تا تمام عالم ببينند گروهی مستضعف كه چيزى در دست ندارند بجز يقينشان كه : لا قوة الا بالله (هيچ قدرتى نيست مگر به قدرت خداوند) ، پيروز می شوند . و شرترين طاغوتيانى را ، كه زمين تا به حال مانند آنان را به خود ندیده است ، شكست می دهند

یمانی آل محمد ع فرمود: هميشه و از ابتدا مى گفتم كه هدايت از خداوند است و نه از سيد احمد الحسن. پس هر كسى كه خداوند سبحان او را هدايت کند، كوهها به لرزش مى افتند ولى استوار باقى مى ماند زيرا كه او حق را از حق طلب كرده است و خدا را به خدا شناخته است و ولىّ خدا را به خاطر خدا پيروى كرده است و ليكن حال بعد از اينكه حق را شناختيد به شما مى گويم: كه انصار و ياران سيد احمد الحسن نباشيد اين بنده اى كه مى ميرد و بر هيچ چيزى توانايى ندارد بلكه انصار آن زنده اى باشيد كه نمى ميرد و بر انجام همه چيز قادر است، انصار خدا باشيد زيرا كه او كريمى است كه خود را جزای كسى كه او را به حق يارى مى كند قرار مى دهد . مردم مى گويند ما انصار فلان و ياران فلان هستيم ولى شما بگوئيد: كه ما ياری دهندگان خدا هستيم.

یمانی آل محمد ع فرمود: من بنده مسكين (بيچاره) همه شما را بهتر و برتر از خود مى بينم، و اما كسانى كه به كلمات خداوند ايمان آورده اند و به آن عمل می كنند و بر آزار و اذيت دشمنان صبر و به خاطر خدا و در راه او تکذيب می شوند، من خود را حتى در مقام خادم آنها نيز نمى بينم و من به خاک زير پاى ياران حقيقی خداوند، تشرف و تبرک پيدا می کنم .

من خود و خانواده ام را متاع بسيار ناچيزی مى بينم كه در مقابل محبوب منزه و بلند- مرتبه ام تقديم كنم و اما مال را که اصلا چـــــيز دارای ارزش و قيمت نمى بينم كه حتى بگويم متاع ناچيزى است كه در برابر پروردگار سبحان تقديم كنم.
هر شبانه روز منتظر مرگ بوده و هستم زيرا كه نتيجه آن، دورى از دشمنان خدا و ديدار دوستداران خدا، محمد و آل محمد (ع) و انبياء و اوصياء است. ولى سبحان الله، مرگ را فرارى ديدم از كسانى كه او را طلب مى كنند و او را ديدم که به شدت در پی آنانى است كه از او فرار مى كنند.
هميشه و تا به حال تنهائى را دوست می داشتم و از مردم کناره مى گرفتم و با خداوند سبحان، انس مى گرفتم و خداوند ميداند كه چقدر آمدنم در بين مردم بر من سنگينى مى كند مگر اينكه براى امر به معروف و نهى از منكر و يا ارشاد و توجه دادنشان بسوى خداوند و تفكرشان به خداوند سبحان و بشارتشان به بهشت و هشدارشان از آتش باشد بلكه حضورم بخصوص در بين مؤمنين بر من سنگينى مى كند زيرا آنها برايم ارزش و احترام خاصى در نزدشان قائل می شوند و من خود را لايق آن نمى بينم همانگونه كه بشدت از خداوند سبحان مى ترسم كه مرا بخاطر اين ارزش و احترام خاصى كه برايم قائل هستند محاسبه يا مؤاخذه كند.

یمانی آل محمد ع فرمود: اى مردم، من شما را به ترک عبادت اين بتها دعوت مى كنم پس به تحقيق که ايشان حلال خدا را برای شما حرام و حرام را برايتان حلال كرده اند و شما نيز از آنها اطاعت كرديد پس آنها را عبادت کردید.

ابوبصير گويد از امام صادق(ع) در باره آيه : اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَاباً مِنْ دُونِ اللَّهِ. علما و راهبان خويش را پروردگار خود گرفتند نه خدا را . العذاب (التوبة) : 31 ، پرسيدم فرمود : بخدا سوگند كه علما و راهبان مردم را به عبادت خويش نخواندند و اگر هم مىخواندند آنها نمىپذيرفتند ولى حرام خدا را براى آنها حلال و حلالش را حرام كردند بنابراين آنها ندانسته و نفهميده عبادت ايشان كردند .( أصول الكافي ج1 ص74)

شما را به اقرار حاكميت خداوند در زمين و انكار حاكميت مردم دعوت مى كنم.

شما را به اطاعت از خداوند و كنار گذاشتن اطاعت از شيطان و هر كسى كه اطاعتش مانند اطاعت از شيطان است مانند علماى بى عمل، دعوت مى كنم.

شما را به ترس از خداوند و اقرار به حاكميتش واعتراف به آن وكنار گذاشتن سايرحاكميتها (بدون نظر افکندن به واقعيتهاى سياسى موجودى که آمريكا آن را تحميل کرده است) دعوت مى كنم.
شما را به كنار زدن باطل اگر چه آن (باطل) موافق هواى نفستان باشد دعوت مى كنم.

شما را به اقرار به حق و پيروى از حق هر چند که خالى از منافع مادی باشد دعوت مى كنم.

به حق تلخ روی آوريد زيرا در دواى تلخ شفاى امراض بى علاج است. به حقى روی آوريد كه برايتان هيچ دوستى باقى نمی گذارد. به حق و نور روی آوريد در حاليکه نيتتان چيزى جز رضايت خداوند سبحان و بلند مرتبه و به دست آوردن آخرت و دوری جستن از تجملات دنيا و تاريكى آن نباشد.
ابوذر عليه الرحمه می فرمايد: حبيبم رسول خدا (ص) به من فرمودند: اى ابوذر، حق را بگو و بدرستيكه من حق را گفتم و حق، هــــــــيچ دوستى برايم باقى نگذاشت.

یمانی آل محمد ع فرمود:

پس به سرگذشت امتهاى پيش ازخود بنگريد آيا هيچ عالم بى عملى را مى يابيد كه پيامبری از پيامبران يا وصيى از اوصيا را يارى كرده باشد؟ پس تاريخ را دوباره به پيرويتان از علماى بى عمل و مبارزه با وصى امام مهدى ع تكرار نكنيد همانگونه كه امتهاى پيش از شما از علماى بى عمل پيروى كردند و با اوصياء و انبياى فرستاده شده خود به جنگ برخاستند .

برای يکبار هم که شده با خود منصف باشيد و اين سؤال را از خود بپرسيد: آيا قبل از اينكه از علماى آخر زمان درباره وصى امام مهدى ع، سؤال کنيد، از رسول خدا و ائمه ۏ درباره علماى آخر الزمان سؤال کرده ايد؟

آيا از قرآن درباره موضع گيری علماء پرسيده ايد که موضع تغيير ناپذير آنها در هنگام مبعوث شدن انبياء و اوصياء چيست ؟

آيا از قرآن کريم پرسيده ايد كه چه كسى آتش ابراهيم ع، را شعله ور كرد؟ و چه كسى خواستار قتل عيسى ع، شد؟

و چه کسانى با نوح و هود وصالح وشعيب وموسى و يونس و تمامى انبياء و اوصياء جنگيدند؟
اگر با خودتان منصف نباشيد و حالا به اين سؤال پاسخ ندهيد پس به زودی در آتش جهنم حتما با اين پاسخ جواب خواهيد داد :

﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا ﴾ سوره احزاب: ٦٧

پروردگارا ما از علما و بزرگان خود اطاعت كرديم پس آنها ما را گمراه ساختند

یمانی آل محمد ع فرمود: پيروان علماى بى عمل كم كم دارند اين موضوع را درک می كنند كه علماء، آنها را در دره اى تنگ و تاريك داخل كرده اند که نه غذائى و نه آبى و نه نورى در آن يافت می شود، پس اين همان مرگ حتمى در تاريكى است و اين علماى بى عمل شروع به پس گرفتن افعال و گفته هاى خود كردند پس مانند چوپانى که كار خود را بلد نيست، گوسفندان خود را براى گرگ ها رها مى كنند

و به پيروان آنها مى گويم: آنها (علمای بى عمل) را رها كنيد و از حق تلخ و سنگين پيروى كنيد زيرا كه نجات شما در آن است. آيا نمى بينيد كه شما را مانند طعمه اى براى گــــرگ ها، رها کرده اند؟ آيا عاقلى هست كه خود را از مرگ حتمى در دنيا و آخرت نجات دهد؟ از خداوند بترسيد، از كسى كه مى تواند روح و جسم را با هم در جهنم هلاک كند.

یمانی آل محمد ع فرمود: و حقّ را به شما مى گويم: اى مؤمنان مطمئن باشيد، (که سلام خداوند رحيم بر شما باد) خداوند سبحان شما را نجات خواهد داد زيرا كه او كريم و غيوری است كه به ملت مؤمن انتخاب شده خود در هر زمان كمک مى كند.

و حق را به شما مى گويم: كه پدر غيور از اولادش و اهل بيتش دفاع مى كند، پس چگونه خداوند سبحان از امتى كه انتخاب كرده است دفاع نخواهد كرد؟ بله، شما خواستيد كه خداوند سبحان را يارى کنيد و او نيز شما را براى نصرت و يارى دين خود قبول كرد زيرا كه او كريمى است كه جزای بسيار را براى عمل اندک عطا مى كند، پس عمل كنيد و عمل كنيد و عمل كنيد زيرا عمل مسابقه اى به سوى بهشت است و خوشا به حال بندگان، كسانى كه نامشان در صفحه زندگى ابدى درج خواهد شد

یمانی آل محمد ع فرمود: و شما اى مؤمنان حقيقى، بعد از آنكه از خداوند آموختيد و نه از احمد الحسن كه شما در صراط مستقيم و راه راست در حرکت هستيد و متدين به دين حقّى هستيد كه خداوند سبحان آنرا مى خواهد و شما را براى آن خلق كرده، براى آن حقى كه شما آنرا شناخته ايد، عمل كنيد و عمل كنيد و عمل كنيد تا وقتيكه نفس قطع شود زيرا كه نجات شما در عمل كردن است و هيچ خيرى در كسى كه علم دارد ولى عمل نمى كند نيست و حقّ اين است و حقّ را به شما مى گويم: كه ابليس لعنه الله علم داشت ولى عمل نمى كرد پس او از علماى بى عمل بود. پس به آن چيزى كه ياد گرفته ايد و از خداوند سبحان آموخته ايد، بدون ترس و هر گونه حسابى بر غير خدا ، هرچند در نظر مردمی كه به دنيا و ماديات نظر مى کنند و به خداوند هيچ نظرى نمى کنند بزرگ باشد، عـــــــمل كنيد.

یمانی آل محمد ع فرمود: و حق را به شما مى گويم كه من در ابتدا بيعت را براى خود نخواستم بلكه در زمان صدام طغيانگر گروهى از افراد در حوزه علميه نجف اشرف براى بيعت با من بعنوان اينکه من فرستاده ای از سوی حضرت مهدى ع هستم عزم خود را جزم کردند بعد از آنكه براى آنها رؤيا و مكاشفه و معجزه اتفاق افتاد. سپس آنها براى طلب بيعت با من از بقيه طلبه هاى حوزه علميه در نجف برخاستند.
خداوند مى داند و آنها نيز مى دانند و اين اولين بيعت بود. سپس بيعت را شکستند مگر اندكى از آنها كه به عهد خداوند سبحان وفا كردند.
و آنانى كه عهد را شکستند مى گفتند: رؤيا و مكاشفه از جن است و معجزه، سحر است. و تا ديروز مرا صادق الامين (راستگوی امانتدار) می خواندند و امروز مرا (ساحر کذاب) ساحر و دروغگو می خوانند پس به خانه خويش باز گشتم و امر خود را به خداوند سپردم و به محبوبم، خداوند سبحان پناه بردم راضى به قضا و قدر او بودم و صبور و مطمئن از اينكه خداوند پاداش نيکوكاران را ضايع نمى كند.
سپس خداوند خواست كه بعد از سقوط صدام طغيانگر اندک افرادى كه به عهد خداوند وفا كرده بودند مردم را به بيعت با من دعوت کردند بدون هيچ گونه ارشاد يا دعوتى از طرف من بلكه من اصلا آنها را نديده بودم. سپس آمدند و با من تجديد بيعت كردند و مرا از خانه ام خارج كردند و اين دومين بيعت بود. و اين دعوت توسعه يافت و منتشر شد و تعداد مؤمنين افزايش يافت.

سپس ارتداد حيدر مشتت و افرادش حاصل شد و به جز عده اندكى كه بر عهد خداوند وفادار بودند کسى باقى نماند و سپس به خانه ام با زگشتم و به محبوبم پناه بردم و بر بلا صبر كردم و كسى را براى بيعت با خويش دعوت نكردم و ليكن خداوند خواست كه آنهائى كه خداوند به ولاى آل محمد (ع) طاهرشان كرده و آنها را براى يارى قائم آل محمد (ع) (قبل از اينكه دنيا خلق شود) انتخاب كرده است بيانند و تجديد بيعت كنند و اين سومين بيعت بود. بعد از اينكه دو بار بر فرق سرم کوبيدند،

پس خدا را شكر كه در من، وجه تشابهی از ذوالقرنين و على بن ابيطاب اميرالمؤمنين ع قرار داد و خدا را شكر كه نخواست من امامت را طلب كنم، بلكه خواست كه امامت مرا طلب كند و خدا را شكر كه مرا در طلب دنيا قرار نداد بلكه خواست كه دنيا مرا طلب كند.

پس به خدا سوگند که ملک و حكومت و مقام و منصب و اطاعت کردن مردم از من و گوش به فرمانى ايشان از خود را طلب نکردم مگر به امر خداوند سبحان و امر امام مهدى ع و اگر به خاطر اقامه حجت بر حضور انصار و يارانم نبود، طناب آنرا به كشتيش مى انداختم. پس به خدا كه دنيا نزد من همانگونه که خداوند متعال آنرا به من نشان داده است و همانگونه كه پدرم على ابن ابى طالب (ع) او را وصف كرده: آنرا عرق خوكى در دست بيمار جذامى ميبينم.

اللهم صل علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا

والحمد لله وحده وحده وحده

Comments on: "گزیده ای از اقوال و فرمایشات یمانی آل محمد ع" (5)

  1. شه توضیح بدبد که اون آرم ستاره 6 گوش چرا دارین ؟؟؟؟ مگه تو یمانی نیستی پس چرا و چرا ستاره هگزا گرام آرمته ؟؟؟ آخه کدوم دیوانه ای این رو نمی بینه؟؟؟؟ عبدالله هاشم رو جادو کردی؟؟؟ یعنی این رو هم نمی بینه؟؟؟ اشهد ان لا اله الا الله اشهد ان محمد رسول الله اشهد ان علی ولی الله خودت رو فرزند امام زمان می نامی اما یادت رفت در احادیث سید یمانی از نسل زید پسر امام سجاد و حوراء هست نه ائمه ؟؟؟ یمانی بعد از مرگ عبدالله میاد اما شما سال 1999 خارج شدی و عبدالله کی بود تازست نه ؟؟؟؟ بریم تحقیق کنیم اینا از کجا میاد از کی

    • جواب:در ابتدا باید بدانیم که ستاره شش ضلعی یا شش پر همان نجمة داوود علیه السلام و خاتم سلیمان علیه السلام میباشد که در بسیاری از کتب و روایات اهل بیت علیهم السلام به این مطلب اشاره شده که در ذیل به آن خواهیم پرداخت.
      ستاره داوود یامهر سلیمان یا خاتم سلیمان شکلی مرکب از دو مثلث متساوی الاضلاع یکی رو به بالا و دیگری رو به پایین که روی هم قرار گرفته تشکیل شده است.
      صهیونیست از این نماد به عنوان پرچم خود استفاده میکند همانطور که عربستان سعودی در پرچم کشورش از شعار لا اله الا الله محمدا رسول الله استفاده میکند ویا عراق کلمه الله اکبر را در پرچم خود حمل میکرد اما سوالی که باید از خود بپرسیم این است که آیا میتوان اعمال ضد دینی و جنایاتی را که صهیونیست و یا آل سعود ویا صدام بر علیه بشریت خصوصا مسلمانان شیعه انجام داده اند را به نمادوشعاری که با خود حمل میکنند نسبت دهیم؟قطعا هر انسان صاحب بصیرتی این را میداند که اینکار سوءاستفاده از مقدسات مذهبی میباشد زیرا آنها حقیقتا آنچه را که به آن تظاهر میکنند انجام نمیدهند.
      پس اینک در مورد ستاره داوود یا خاتم سلیمان که میراث انبیاءع میباشد میخوانیم:
      خداوند متعال در قرآن سوره مبارکه انبیاء آیه80میفرماید:
      وَعَلَّمْنَاهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَّكُمْ لِتُحْصِنَكُم مِّن بَأْسِكُمْ فَهَلْ أَنتُمْ شَاكِرُونَ
      و به [داوود] فن زره [سازى] آموختيم تا شما را از [خطرات] جنگتان حفظ كند پس آيا شما سپاسگزاريد (۸۰)
      فن زره سازی که خداوند متعال فرمود به داوود علیه السلام آموخته تا حفظ کننده از خطرات باشد و زره پوشاننده بدن در این نواحی میباشد از گردن وکتفها تا کمربند لگنی. ودرع یا سپر داوود علیه السلام یا همان ستاره شش ضلعی که نماد این پوشانندگی و حفاظت میباشد مثلث رو به بالا در رأس پوشاننده گردن ودرضلع پایین پوشاننده دو استخوان لگنی( ایلیوم) میباشد و در مثلث دیگر که رو به پایین است رأس این مثلث حفاظت کننده از استخوان شرمگاهی(پوبیس)و ضلع بالا پوشاننده کتفهاست.
      این دو مثلث که در هم تنیده شده است در نهایت همان زره ای است که نقش حفاظت را بر عهده دارد همانطور که خداوند متعال به داوود ع آموخت و نیز به سلیمان ع به ارث رسید .
      سوره النمل آیه16میفرماید وَوَرِثَ سُلَيْمَانُ دَاوُودَ”و سليمان ازداوود میراث يافت”

    • جواب:در ابتدا باید بدانیم که ستاره شش ضلعی یا شش پر همان نجمة داوود علیه السلام و خاتم سلیمان علیه السلام میباشد که در بسیاری از کتب و روایات اهل بیت علیهم السلام به این مطلب اشاره شده که در ذیل به آن خواهیم پرداخت.
      ستاره داوود یامهر سلیمان یا خاتم سلیمان شکلی مرکب از دو مثلث متساوی الاضلاع یکی رو به بالا و دیگری رو به پایین که روی هم قرار گرفته تشکیل شده است.
      صهیونیست از این نماد به عنوان پرچم خود استفاده میکند همانطور که عربستان سعودی در پرچم کشورش از شعار لا اله الا الله محمدا رسول الله استفاده میکند ویا عراق کلمه الله اکبر را در پرچم خود حمل میکرد اما سوالی که باید از خود بپرسیم این است که آیا میتوان اعمال ضد دینی و جنایاتی را که صهیونیست و یا آل سعود ویا صدام بر علیه بشریت خصوصا مسلمانان شیعه انجام داده اند را به نمادوشعاری که با خود حمل میکنند نسبت دهیم؟قطعا هر انسان صاحب بصیرتی این را میداند که اینکار سوءاستفاده از مقدسات مذهبی میباشد زیرا آنها حقیقتا آنچه را که به آن تظاهر میکنند انجام نمیدهند.
      پس اینک در مورد ستاره داوود یا خاتم سلیمان که میراث انبیاءع میباشد میخوانیم:
      خداوند متعال در قرآن سوره مبارکه انبیاء آیه80میفرماید:
      وَعَلَّمْنَاهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَّكُمْ لِتُحْصِنَكُم مِّن بَأْسِكُمْ فَهَلْ أَنتُمْ شَاكِرُونَ
      و به [داوود] فن زره [سازى] آموختيم تا شما را از [خطرات] جنگتان حفظ كند پس آيا شما سپاسگزاريد (۸۰)
      فن زره سازی که خداوند متعال فرمود به داوود علیه السلام آموخته تا حفظ کننده از خطرات باشد و زره پوشاننده بدن در این نواحی میباشد از گردن وکتفها تا کمربند لگنی. ودرع یا سپر داوود علیه السلام یا همان ستاره شش ضلعی که نماد این پوشانندگی و حفاظت میباشد مثلث رو به بالا در رأس پوشاننده گردن ودرضلع پایین پوشاننده دو استخوان لگنی( ایلیوم) میباشد و در مثلث دیگر که رو به پایین است رأس این مثلث حفاظت کننده از استخوان شرمگاهی(پوبیس)و ضلع بالا پوشاننده کتفهاست.
      این دو مثلث که در هم تنیده شده است در نهایت همان زره ای است که نقش حفاظت را بر عهده دارد همانطور که خداوند متعال به داوود ع آموخت و نیز به سلیمان ع به ارث رسید .
      سوره النمل آیه16میفرماید وَوَرِثَ سُلَيْمَانُ دَاوُودَ”و سليمان ازداوود میراث يافت”

      1.امام مهدي (ع) فرمود : … اي پسر مازيار . عرض کردم : در چه زماني خواهد بود ؟ فرمود : در سال فلان و فلان دابه الارض بين صفا و مروه خروج کند در حالي که عصاي موسي و خاتم سليمان در نزد اوست ، مردم را به سمت محشر حرکت مي دهد

      الغيبة الطوسي ص 263 ح 228 . تبصرة الولي ح 65 . بحار الانوار ج 52 ص 9 ح 6 . دلائل الامامة ص 296 . نور الثقلين ج 4 ص 96 ح 10 . الايقاظ من الهجعة ص 355 ح 97

      2. حضرت علي (ع)مي فرمايند:و موضوع محمد توسط خداوند پيش مي رود و اهميت داده ميشود و بلال در پنجاه ستاره ظاهر مي شود آنها در آسمانها نيستند بلکه در سرزمين بزرگ هستند اما ستاره فرزندان اسرائيل که در خطوط سپر کشيده شده است آنها را مي بلعد اين آخر زمان وعده داده شده است براي انها است که آنها به چهره اعراب آسيب مي رسانند.جفراعظم ص 385
      3. در شبي که بعد از اينکه از ابر پوشيده شده بود امير المومنين ع خارج شد و فرمود همهمه همهمه و شب تاريک، امامي بر شما خروج خواهد نمود در حاليکه که پيراهن آدم ع بر او و خاتم سليمان در دست او و عصاي موسي در دست او
      الكافي ج : 1 ص : 232

      4. خروج دابة الأرض من عند الصفا، معها خاتم سليمان بن داود(خروج دابه الارض از صفا و بااوخاتم سلیمان ابن داوود علیه السلام میباشد)
      كمال الدين وتمام النعمة در باب دجال ص525ح1

      5.مردی محضر امام علی الرضا علیه السلام رسید حضرت علیه السلام به او گفت چرا زرد شده ای؟وبیماری بر آن شخص مستولی شده بود.امام علیه السلام کاغذ و داوتی خواستند وشروع به نوشتن کردند: بسم الله الرحمان الرحيم، بأسم الله وبالله ابجد هوََّز حطي عن فلان بن فلان بأذن الله تعالي
      سپس هفت مرتبه آنرا با خاتم سلیمان ع مهر کردند وسپس آنرا تا کردند
      الشيخ رضي الدين الطبرسي في كتابه مكارم الاخلاق ص401.

      6.علی بن حمید در کتاب الغیبه اینگونه وارد شده (جابر لانصاري(رض) عن ابي جعفرالباقر(ع) قال اول ما يبدأ القائم (ع) بأنطاكية فيستخرج منها التوراة من غارٍ فيه عصي موسي وخاتم سليمان)
      ا
      امام باقر علیه السلام فرمود اولین چیزی که قائم با آن شروع میکند از انطاکیه است که از غار آنها تورات و عصی موسی و خاتم سلیمان را خارج میکند.
      7. در کتاب مستدرک الوسائل ج 3 ص 284 حدیثی وارد شده از امام جواد ع که ایراد گرفته شداز ایشان به دلیل مهر کردن با خاتم سلیمان.
      8.ودر نهایت بدانید که اسراییل نام مبارکی هست زیرا رسول خدا صل الله علیه و آله وسلم فرمودند: نامم احمد است و من عبدالله هستم. نامم اسرائيل است و هر آنچه که او را امر كرده مرا نيز امر كرده است و هر آنچه او را اشاره كرده مرا نيز اشاره كرده است)). (تفسير عياشى، ج 1، ص 44- برهان، ج 1، ص 95- بحار، ج 7، ص
      9.در روایتی از رسول خدا ص این گونه آمده است:مهدی از فرزندان من است.صورتش مانند ماه منیر می درخشد رنگ رخسارش عربی وقد وقامتش اسرائیلی است.
      البیان گنجی ص118
      ( وَمَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنَّ الظَّنَّ لا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئاً ) ( النجم – 28 )
      ( وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ ) ( الأنعام – 116 )
      ( قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ مِنْ عِلْمٍ فَتُخْرِجُوهُ لَنَا إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ أَنْتُمْ إِلَّا تَخْرُصُونَ ) ( الأنعام – 148 )
      پس ای مردم شما را چه شده است؟چگونه حکم میکنید؟ آیا با ظن و گمان احتجاج میکنید؟

  2. و هر کس قبل از ظهورش بیان نمود با او در ارتباط است همانا از کذابین و دروغگویان است

    • توقیع سمری

      بسم الله الرحمن الرحيم يا علي بن محمد السمري أعظم الله أجر إخوانك فيك، فإنك ميت ما بينك وبين ستة أيام، فاجمع أمرك ولا توص إلى أحد فيقوم مقامك بعد وفاتك، فقد وقعت الغيبة التامة، فلا ظهور إلا بعد إذن الله تعالى ذكره، وذلك بعد طول الامد، وقسوة القلوب، وامتلاء الارض جورا. وسيأتي شيعتي من يدعي المشاهدة، ألا فمن ادعى المشاهدة قبل خروج السفياني والصيحة فهو كذاب مفتر، ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

      بسم الله الرحمن الرحیم . ای علی بن محمد سمری خداوند پاداش برادران دینى تو را در مصیبت مرگ تو بزرگ دارد، تو از اکنون تا شش روز دیگر خواهى مرد، پس امر خود را جمع و جور کن، و به هیچ کس وصیت مکن تا بعد از وفاتت به جاى تو بنشیند؛ زیرا غیبت کامل فرا رسیده است، دیگر تا آن روزى که خداى تبارک و تعالى بخواهد، ظهورى نخواهد بود و آن پس از مدت درازى خواهد بود که دل ها را سختى و قساوت فرا گیرد و زمین از ستم پر گردد . به زودى از شیعیان من ادعاى مشاهده خواهند کرد ، پس هر کس که پیش از خروج سفیانى و صیحه ، ادعاى مشاهده را نماید ، دروغگو و تهمت زننده است . ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم . الاحتجاج – الطبرسی ج 2 ص 296 . الغیبة – الطوسی ص 395

      اولاً در متن توقیع یا نامه امام مهدی ع به مشاهده (المشاهدة) اشاره شده و نه مشاهدهء من (المشاهدتی) . پس لفظ من را در حدیث وجود ندارد

      دوماً مشاهده به چه معناست ؟ آیا منظور دیدن امام ع است ؟
      همانطور که می‌ دانید مشاهده یا شهود متضاد کلمهء غیبت و غیب است

      هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ . اوست الله که خدایی جز او نیست عالم به غیب و شهود است و او رحمن و رحیم است . الحشر:22

      یعنی اگر کسی قبل از خروج سفیانی و صیحه ادعای مشاهده یا ظهور حضرت امام مهدی ع را کند دروغگو و تهمت زننده است

      کسی ادعای ظهور یا مشاهده امام مهدی ع را نکرده است

      اما احادیثی که نشان می‌ دهند این برداشت از این توقیع اشتباه می‌ باشد

      مفضل بن عمر گوید : شنیدم امام صادق ع فرمود : برای صاحب این امر دو غیبت است . یکی از آنها طولانی شود تا بعضی از آنها بگویند مرده است و بعضی گویند کشته شده است و بعضی دیگر بگویند رفته و بازگشتی ندارد . از موضع و مکان ایشان اطلاعی ندارد چه از فرزندانش و چه دیگران مگر آن مولی که امر او را آشکار می‌ کند . الغیبة – الطوسی ص 161 . الغيبة – النعماني ص 171 . بحار الأنوار ج 52 ص 152 . إثبات الهداة ج 3 ص 500

      امام صادق ع فرمود : برای قائم دو غیبت است . یکی از آنها طولانی و دیگری کوتاه است . در اولی خواص از شیعیانش مکانش را می‌ دانند . و در دیگری مکانش را نمی‌ داند مگر خواص از موالی اش در دینش . الكافي ج 1 ص 340 . الغيبة – النعماني ص 175 . بحار الأنوار ج 52 ص 155

      و احادیث دیگر که مانند این دو حدیث نشان می‌ دهند کسانی هستند که حتی در غیبت کبری از مکان امام مهدی ع با خبر هستند . چه برسد به دیدن و ملاقات با امام ع

      در مورد دیدار با امام نیز روایات فراوان است که همانطور که می‌ دانید دستور ساخت مسجد جمکران و داستان انار و … در غیبت کبری بوده است

      در کتاب نجم الثاقب از میرزا طبرسی نوری 100 داستان از ملاقات عالمان و مردم عادی با امام مهدی ع ذکر شده است

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: